valg af tag til carport

Hej
Jeg går og pusler med at ville bygge en carport.
Den bliver relativt stor, da vi vil overdække området mellem hoveddøren og carporten, når vi nu er i gang.

Jeg skal jo have et tag på den, og er meget i tvivl om, hvad der er smartest. jeg kunne godt tænke mig noget klart, så jeg kan få noget lys ned igennem..
Jeg har set på Fastlock, men det vil rende op i små 10.000 blot for pladerne. Jeg havde egentlig en drøm om at ramme de 10.000 i totalt budget (før det gik op for mig at den største post nok bliver tagplader)

bygningen kommer til at være godt 9 meter lang og 3,5 meter bred.
Jeg har også set på noget termotag fra Jem og Fix, der koster 69,- per kvm. er det noget som helst værd?
Jeg tilpasser jo bare spærafstanden så den passer til den type plader vi ender med:-)

Har I nogen gode forslag?
 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fastlock er et fantastisk godt tag, men som du jo også har erfaret dyrt...
Jeg var heldig at fine nogle Fastlock, på DBA som kun var knap 2 år gamle, og til under ½ pris, så måske brugte plader kunne være en mulighed for dig?

Men ellers er der jo de billigere, som dem fra J&F det kan da helt sikkert også anvendes, men vil jo have kortere levetid, jeg har nogle fastlock over terassen der er over 30 år gamle, og fejler ikke spor.
 


Vi prøver igen, i morgen --
Hej med jer
Tak for kommentarerne :-)
Jeg har også et halvtag med Fastlock, som er af ukendt alder, men pladerne ser ud til at overleve trækonstruktionen, som er ved at falde sammen:-) (de passer ikke til carportsprojektet, desværre)

Jeg har lige kigget på Willab Garden, ja de ser rigtig fine ud.. god idé.. det lader dog til at rende op i godt 7500,- men det er jo så også med alle lister og lign, ser det ud til..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej lyhne.
Herfra ingen kommentarer til valg af plader, men vær lige opmærksom på brandkrav.
Hvis du overdækker dør og evt vinduer på din vej skal de udføres i brandsikre materialer ( BD 60 ) tidligere, det hedder vist noget andet nu.
Ved evt. salg vil du få en K3 på sådan et projekt.

Held og lykke med projektet
Bjarne

 

@ Bjarne
For hulan da! Det var godt du skrrev det.. det aspekt har jeg ikke overvejet..
Jeg overdækker ingen vinduer, men hoveddøren til huset! :-( jeg formoder Trykimprægneret træ og termotag ikke helt er brandsikkert? (dog skriver Willab Garden, at deres plader overholder de svenske krav til Sværtantændeligt materiale)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Er der nogen, der har input til dette?
eller kan beskrive det yderligere, altså her tænker jeg på det med brandsikring..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis