Kan ikke finde den rigtige stikkontakt til dette problem

Hej alle i skønne mennesker!

Jeg har nu brugt det meste af aftenen på at søge efter en stikkontakt med følgende: 3 indgange bag(3 faser, 3 nul, 3 jord) - men kan simpelthen kun finde de velkendte LK Fuga - Kan det virkelig passe at det ikke er muligt at få en sådan kontakt? 

Her er et billede for bedre at kunne illustrere min pointe:

 

Håber dette er muligt, da jeg ikke ønsker at samle tingene i en dåse, men hellere vil samle det i en stikkontakt.

 

Mvh

 

Emil

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det findes ikke i Fuga ! så dem kan du lede længe efter. Og jeg formoder at det er dåser der passer til den type stikk. Du skal samle 2 af dem bag i stikk. dåsen med en lille lus over til stikk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elmand!

Så jeg må faktisk godt samle 3 i 2? - jeg tænkte nemlig at hvis det ikke var muligt at få en sådan kontakt(behøver ikke være Fuga, hvis du kender en kontakt med dette) - så slap jeg for at rod med at samle og lave løsninger, da alt ville være lige efter bogen.

Selve den indmurede dåse kan sagtens blive skiftet hvis det betyder jeg kan få det hele samlet i en stikkontakt.

Mvh

Emil
Jeg kender ikke nogen bedre løsning, end at samle nogen af dem samlemuffer. Jo at installationen burde være planlagt sådan at det ikke var nødvendigt med 3 kabler samme sted. Oppe i lampestedet er der jo 3-4 af hver leder der er samlet i klemmer i lampeudtag eller samlemuffer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej, der må kun være en leder i hvert hul i stikkontakten.

3 samlemuffer og et 3 lus i dåsen bag stikkontakten er måden at lave det på - helt efter bogen.

Hej Elmand

Nej, det er heller ikke med min gode vilje - selve gruppen det skal tilsluttes er godkendt den ekstra stikkontakt, da godkendelsen til tilbygning var lavet, da de skulle opsætte det hele - nu står jeg bare med det problem at jeg ikke ønsker at trække strømmen hele vejen over i stikkontakt nummer to i rummet(da den kun har 1 fase, 1 nul 1 jord) installeret og derfor snildt kunne sætte dette stik på
Annonce
Jeg takker og bukker for den gode hjælp de herrer, desværre fik jeg ret at de antagelser som jeg havde på forhånd - øv øv, så blev det ikke den nemme løsning i denne omgang

Det er da den nemme løsning 3 samlemuffer og 3 stumper ledning ! !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elmand

Der er 1,5 m over til den anden stikkontakt, er allerede igang med at fræse til den her og vi skal alligevel have malet og så holder jeg mig indenfor de ting jeg har kompetencer til

Jeg takker mange gange for din hjælp, det var godt at få bekræftet det som jeg troede
Afstanden til den anden stikkontakt er da ligegyldig. Lusene skal være 5-10 cm og være bag den stikkontakt, som strømmen tages fra.
Hej Jenshøj

Nej, afstanden er ikke ligegyldig, da der på nuværende tidspunkt kun sidder 1 fase, 1 jord, 1 nul i den stikkontakt der sidder 1,5m længere væk, derfor behøver jeg hverken lave lus eller noget andet, men kun fræse kablet lidt længere hen - havde nu bare håbet at jeg kunne finde en kontakt der havde 3 indgange, så jeg slap for at fræse det sidste stykke - men det må blive løsningen
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også