Behøver man fylde dybe rawplug-huller helt op med spartel?

Jeg er i gang med at renovere et rum, hvor jeg har pillet alt ned. Efter det ugudeligt sure arbejde med at fjerne alle rester af tapet, vævlim og væv samt slebet, skal jeg nu til at tackle de kæmpe huller, der er i væggen. Jeg fylder mørtel i de rigtig store / brede, men jeg har også mange dybe skruehuller (altså rawplugs), helt op til 7-8 centimeter dybe, og 6-10mm brede. Behøver man fylde dem helt op lidt ad gangen (jeg bruger grov letspartel), eller kan man man blot fylde de yderste 1-2 centimeter op, evt. over to dage, og så begynde på fuldspartling bagefter? Det gør vel ikke noget at der er lidt hulrum bagved?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det gør ikke noget. Men har du gang i mørtlen så fyld dem op med det istedet og spartel bagefter. Ved ca. 10mm huller risikerer du har spartlen flyder ud af. Men det er lige på grænsen til det er helt ok.
Nej det gør ikke noget. Men har du gang i mørtlen så fyld dem op med det istedet og spartel bagefter. Ved ca. 10mm huller risikerer du har spartlen flyder ud af. Men det er lige på grænsen til det er helt ok.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hejsa ........... de store dybe rawplug huller fylder du lettest op ved at spartle 1. gang med Polyfilla eller lignende ........... den tørrer ret hurtigt og uanset tykkelsen af dit spartellag ...........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også