isolering af etage adskilles

Hej LDS

Jeg er kommet tvivl om hvordan isolering af etage adskilles skal gøres. 

Det er en stue lejlighed, hvor der er kælder under. Kælderen kan være meget fugtigt.

Jeg har pillet gulvet op, indskudes leret op og de bræder indskudet leret sad på.

Der er nu plads til 24 cm isolering.

Skal det bare fyldes op med rookwool eller skal der også noget andet? Skal der bruges vindpap under isoleringen? eller skal der noget trykfast isolering i nedest? hvordan gøres dette?

Jeg vil også lige sige at da jeg flyttede ind, så var der dug på vinduerne i dette rum. Jeg ved ikke lige hvad der løste dug problemmet. Men jeg tror at det var fordi at den plastik malin som sad på væggen og gulvet gjord at væggen og gulvet ikke kunde ånde. Problemmet blev løst da jeg pillede maling og gulv af. Så jeg går udefra at der ikke skal være dampsper?

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du fjerner lerindskuddet skal du starte med at finde ud af hvordan du reetablere brandsikringen af etageadskillelsen!

 Certificeret Statiker

Jeg har kigget rundt alt hvad jeg kan, og kan bla. netop ikke finde ud af brandsikringen og trinlyd.

Er det nok med kun rookwool, eller skal der også noget andet i? Det er måske overkill med gulv gips?
Hej

Er der ikke en som ved noget om dette?
Jeg gør følgende:

100 mm isolering i bats.
En liste på strøerne, hvorpå der lægges to lag gips med forskudte samlinger.
Alle kanter fuges med sikasil c eller lign.
125 mm isolering i bats.
Du har nu en etageadskillelse som er isoleret mod trinstøj, luftbåren støj og brand.

Hvis det er mod en kold kælder lægges en dampspærre øverst ellers kan den udelades.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Ok det giver god mening.

Kan jeg lægge brand gipsen først og derefter lægge alt isoleringen og gulv derefter?
Annonce
Det kan du i princippet godt. Hvad har du som kælderloft?

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Der er puds på brædder som kælder loft
Det ville i hvertfaldet være nemmest for mig og lægge gips på først. Så skal jeg ikke regne så meget.

Der kommer nemlig en tømmer og lægger gulv, jeg vil bare lægge isolering i. Det er en rimelig høj pris jeg har fået af tømmeren. Derfor vil jeg selv lave så meget som muligt.
Så længe du følger opskriften er det ok.

Du bør overveje hvad du gør ved din kælder. Nu hvor du isolerer, bliver kælderen mere kold og dermed også mere fugtig - ikke kun om vinteren men også om sommeren. Det problem kan du næppe ventilere dig ud af - der skal sikkert også lidt varme til.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Lad mig lige fortælle hvad jeg har gjort, og er ved. Så vil det give mere mening.

Kælderen har altid været våd og jeg skal have soveværelse i værelset over denne kælder, med en lem i gulvet sådan så men direkte kan gå ned i kælderen, hvor der skal være gaderobe.

Jeg har gjort kælderen vandtæt ifølge en vejledning som jeg har fået sendt fra Skalflex. Og herefter er det meningen at kælderen skal isoleres, og så skal der en lille radiator op. Så kan jeg bruge kælderen som garderobe og opbevaring af ting men jævnligt bruger.

Oppe i selve soveværelset, der har jeg pillet gulvet ned og fjernet alt ler samt de brader hvor det hvilede på.

Meningen er nu at der skal isoleres samt brandsikkers også skal der sættes gulv op.

Lige nu efter den pris je har fået fra tømmerne, så overvejer jeg om jeg ikke bare skal støbe en beton gulv med gulvvarme. Det kan jeg selv finde ud. Så kommer jeg også til at spar en del penge:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også