I teorien ja men i prakcis nok nej, forudsat tingene passer nogenlunde sammen i den bestående konstruktion.
På en forbrændingsmotor, der bruger benzin som brændstof, kan man ikke bare hæve procentdelen af benzin i gasblandingen. Det giver ingen effektforøgelse men en større forurening. Faktisk ligger forholdet mellem benzin og luft fuldstændigt fast, modsat i en dieselmotor. Modsat, har man for lidt benzin i forhold til luft (ilt) i en cylinder, resikerer man tændingsbanken/spontane antændinger af gasblandingen.
Skal du hæve ydelsen, kræver det du kan trække/skubbe en større gasblanding ind i motoren, hvilket så formodentelig vil kræve en karburator med en større lysning. Men for det praktisk kan lade sig gøre, skal du sætte en kompressor mellem karburatoren og motoren. Bemærk her, en kompressor er ikke en turbo, idet en sådanne kræver direkte indsprøjtning i cylinderen via en dysse som på en dieselmotor.
Puha, tror jeg fik det meste med i nogenlunde kronologisk orden, uagte emnet er uhyre komplext. Er der noget du ikke forstår, skal du bare spørge ind.