Nikon Coolpix P 520

Hej LDS fælller.

Et elllers fint apparat, efter min mening ca. 2½ å gammel, men det' er desværre gået i stykker.

Kan ikke tænde for mit appparat trods fuld opladede originale batt.

Er der en' eller anden der har haft lignende problem med et' som overstående?

Må jeg på vanlig vis takke på forhånd for en håndsrækning?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der overhovedet ikke er liv i noget, så kan det være forbindelser ved batteri.
Eller Batteri der er vendt forkert hvis det kan lade sig gøre?

Jeg kunne naturligvis bede dig om at vedlægge et foto


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik.

Tak for din respons, rart at du ville ta dig tid til dette, her i ferietiden.

Batteriet kan "kun" sidde på en' måde, ellers kan der ikke lukkes.

Og batt er fuldt opladet.

Har haft en' til at kikke på det, en der laver pc/mob tlf. osv så mener jeg har haft det ved en der ved noget om den slagss.

Jeg har sendt en besked til Nikkon Danmark, og forelagt dem problemet, så afventer svar fra dem.

Alt er jo reallativt men foto aparatet er godt nok til mit behov, det kostede i nærheden af tre tusinde kroner dengang jeg købte det.

Så lidt ærgerligt at det "allerede" efter 2½ år er kaput. (måske lidt påfaldene at der korttid efter reklamations retten)

Nu må vi så håbe at der bliver lidt mere sommer til alle os solhungrende.

Mvh. Jan.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det tror jag da ikke Nikon vil have siddende på sig, at et apparat kun holder 2,5 år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo, jeg tror Nikon er ligeglade med om kameraet er ude over reklamationsperioden. Det bygger jeg på, at for flere år siden, dengang 3,2 megapixels var fint, ændrede de garantiperioden, så mit kamera ikke mere var omfattet af garanti. Heldigvis havde jeg på skrift fra fotohandleren, at garantien var 24 mdr. ellers havde jeg stået med et dyrt ubrugelig kamera, men fotohandleren tog reparationen på sin kappe. Lad os håbe, at Nikon vender tilbage med et positivt svar, eller er det genbrugsstationen.

fase
Kender godt kameraet, idet min søster har haft et magen til. Det gik så også til, ved hun smed det på asfalten under et familietræf.

Generelt. Hvis en "reparation" ikke kan klares med og udskifte batteriet, kan det desværre ikke rent økonomisk, svare sig og bekoste noget på og få det stanneret. Et tilsvarende kamera, men med bedre tekniske data, koster i dag mindre end det du i sin tid gav for kameraet. Og så får du hele to års reklamationsret gratis med i købet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Tak til jer alle for svar på min tråd.

Tror nu også at Nikon er ret ligeglade med at mit og andres apparater ikke holder længere.

Men har jo lov at håbe på det, selvom jeg tvivler.

Det bygger jeg på at de sikkert hellere vil sælge et nyt.

Nu må jeg afvente og se om der kommer respons fra Nikon, men der er jo ferietid, så det kan sikkert trække ud inden, om der overhovedet sker.

Alt eller næsten er sådan at brug og smid væk er mere regelen end undtagelsen, lidt skørt set i min optik men kan jo nok ikke gøre det mindste.

Jeg må nok til lommerne/muldvarpeskindet og købe et nyt, men det bliver nok ikke et Nikon næste gang tror jeg. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Ja, det er kedeligt, at det er sådan, at det er billigere at købe et nyt end at få repareret, men jeg tror ikke, du behøver at være bange for at købe et Nikon igen, for de andre fabrikater er produceret på samme måde, altså producer billigt og smid væk.

Inden du nu smider det væk, var det måske en ide du om fandt brugsforvirringen frem og prøvede at finde et punkt i indstillingerne, der hed reset til/gendan fabriksindstillinger. Somme tider foregår det ved at holde en knap nede, medens man tænder for kammeraet eller noget lignende.


fase

Hej Fabrin.

Tak en rigtig god ide' det vil jeg da prøve.

Kan jo håbe der er en "bag dør"

Jeg ved ikke om Nikon og f.eks. Cannon det kan jo være de får lavet deres camaraer samme sted, for delene er vel stort set de samme, det er mit gæt.

Kommmer med en udmelding, hvad der sker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Skrevet af maskinsnedker på 15-07-2016 12:17

En opdatering.

Har nær læst brugsanvisningen uden at blive klogere.

Og har snakket med forhandleren hvor app. er købt, der blev der sagt at en re-sæt ikke var mulig, udover at ha' taget batt ud i mindst 20 - 30 min så kondensator er helt afladet.

En undersøgelse af camarat vil koste 500,- plus x kr. for rep, så det kan sikkert ikke betale sig, som Nitter også skrev.

Det var det jeg til nu har fundet ud af.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har søgt på nettet og fundet ud af, at det kan være strømforsyningen i apparatet, som er defekt. Det koster i omegnen af 200$ ca. 1800 kr, at reparere, så det er næppe lønsomt, desværre.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis