Afkalke blandingsbatteri

Er der nogen der har en ide om, hvordan man afkalker dette her blandingsbatteri?

VH Jacob


Kleno
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at se hvilket blandingsbatteri du mener, men eddikesyre er normalt rigtigt god til afkalkning.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Hej Vi fixer det. Tak fordi, du har taget dig tiden til at kigge på det.

Det er et indmuret blandingsbatteri, hvor dækskjoldet er skruet af. Temperaturreguleringen er den store midterste på billedet. På hver side sidder der så 2 "cylindre". Tænker på om det er en eller flere af dem, som skal skrues ud for at afkalke skidtet. Jeg har ikke noget mærke eller manual.
VH Jacob

Kleno
Prøv at lægge et billede op igen.

 

 

Er der nogen der har en ide om, hvordan man afkalker dette her blandingsbatteri?

 

Det er et indmuret blandingsbatteri, hvor dækskjoldet er skruet af. Temperaturreguleringen er den store midterste på billedet. På hver side sidder der så 2 "cylindre". Tænker på om det er en eller flere af dem, som skal skrues ud for at afkalke skidtet. Jeg har ikke noget mærke eller manual.

VH Jacob


Kleno
Jeg kender det ikke, men til mange blandingsbatterier kan man få pakningssæt som bruges ved renovering. Hvis du ikke får svar her kan du spørge en vvs-mand - en landsdækkende vvs-kæde med eksperten til sidst i navnet, har stort set kun faguddannet personale og faglig back-up på deres hovedkontor. Jeg tror jeg ville starte der ;-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Annonce
Jeg kan heller ikke gengende det - men der sker jo ikke noget ved at skille det ad. Så længe du lukker for vandet og husker hvordan det skal samles ;-)
Et godt råd er at bruge mobilens kamera og tage billeder løbende, mens du skiller det ad. Så er du aldrig i tvivl om hvordan det skal samles.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis