Klikgulv i smalt værelse - forskudt?

Jeg står for at skulle lægge laminat gulv af klik typen i hele hytten.  Jeg er med på det med at man lægger "plankerne" forskudt.  Men et af værelserne er kun knap 2 meter bredt - det er mindre en plankernes længde. I det tilfælde, vil det så ikke give mest mening blot at lægge dem i fuld længde hele vejen?

På forhånd tak for jeres råd.

Mvh

Jan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får lidt mere spild ved ikke at bruge stumperne til at starte hver ny række med. Men bortset fra det er der vist ingen ulemper
Man bruger oftest den sidste stump i starten af næste række, for at få så lidt spild som mulig. Men forskydningen skal have en vis størrelse for at det kan gå an. Det skal helst være mindst 50 cm. Nogen gange er det bedre at bruge stumpen fra 1. række i 3. eller 4. OG fra 2. i 4. eller 5. række o.s.v. Det bør man regne ud inden man starter.
Er rummet kun 200 cm og parket er 220cm så vil forskydning hele vejen igennem blive 20 cm. Og det er ikke godt. Men det gælder alle rum at man lige skal regne lidt inden opstart, måske prøve at lægge et par stykker ud. Man kan eventuelt skære lidt af 1. parket for at komme rigtig i gang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af JanSH på 11-07-2016 08:07

Jeg står for at skulle lægge laminat gulv af klik typen i hele hytten.  Jeg er med på det med at man lægger "plankerne" forskudt.  Men et af værelserne er kun knap 2 meter bredt - det er mindre en plankernes længde. I det tilfælde, vil det så ikke give mest mening blot at lægge dem i fuld længde hele vejen?

På forhånd tak for jeres råd.

Mvh

Jan

Det vil blive pænest - og spildet vil blive minimalt. Men smag og behag er forskellig.

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Tak for jeres råd. Jeg havde slet ikke tænkt i spild - kun i holdbarhed.

Men plankerne er 240 - og jeg skal bruge 13, så det giver omkring 5,2 meter spild, hvis jeg ikke forskyder.
Det er alligevel også en sjat :-)

Mvh
Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis