Kan man plante Lucky bamboo i haven

Nogen der ved om man kan plante disse lucky bamboo i haven (dem der kan købes i ALDI og IKEA nogen gange), Jeg har set videoer på nettet omkring nogen nørder dem frem i flertal, det virker nemt nok, men kan de gro i danmark med vores temparaturer. De er facinerende og har en pæn tykkelse. Kan også købe frø til verdens største bambus på ebay, de kan holde ned til 15 minus står der, men de bliver 30 meter høje, det er måske lige i overkanten. MVH  


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PeterR på 10-07-2016 20:13

Nogen der ved om man kan plante disse lucky bamboo i haven (dem der kan købes i ALDI og IKEA nogen gange), Jeg har set videoer på nettet omkring nogen nørder dem frem i flertal, det virker nemt nok, men kan de gro i danmark med vores temparaturer. De er facinerende og har en pæn tykkelse. Kan også købe frø til verdens største bambus på ebay, de kan holde ned til 15 minus står der, men de bliver 30 meter høje, det er måske lige i overkanten. MVH  

Lucky bamboo, er det ikke de bambus stumper folk sætter i en flaske vand og lader dem stå der og "blomstre" indtil de får ud efter halvandet år eller mere ???

Har du ikke et link til de høje bambus, bliver helt nysgerrig ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

http://www.ebay.de/itm/322177974068?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=511085765437&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Søg på Baboo seeds.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.Xbamboo+seeds.TRS0&_nkw=bamboo+seeds&_sacat=0

Fik 50 frø efter 2 dage fra tyskland. Kik forbi engang imellem varene skifter hele tiden.

MVH
 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvad har du fundet ud af omkring dem? Kan de klare det danske klima? Skal de vinter sikres, eller noget andet? Jeg kunne godt finde på at købe en potion af dem.
Takker Peter.

Sidder næsten og fortryder jeg spurgte da det "skidt" vist vokser mange meter hver år. Men det skal nok prøves alligevel, om de kan vokse og blive stående i en stiv lerjord. Kulde ser ikke ud til og være et problem idet de loves til -20 dg.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ahh oki. Well man kan jo prøve at begrænse dem, ved at lave et bed eller område til dem hvor de må gro. Og evt grave nogle træplader eller lign ned, så de ikke begynder at sprede sig helt vildt.
Jeg må prøve at lave en bestilling, og plante nogle stykker selv.
Har du fundet ud af noget om hvordan frøene skal behandles, om de skal kuldestratifiseres eller andet. Ligge i vand i et døgns tid før udplantning, eller om de er helt nemme, og bare skal puttes i en fugtig jord?
Ja undskyld hvis jeg ødelægger nogen's ferie. Hvis man ikke har forsøgt sig med køb og søgning på "seeds" på ebay før, og set nørde videoer på youtube før, ja så skal man passe på. Der er jo ALT.
https://www.youtube.com/results?search_query=bamboo+germination
Der er virkelig mange spændende frø fra den store verden (holder mig til blomster som eks. solsikker), og nu dette. Vi skal jo ikke lave et nyt bjørneklo problem. Ja lortet rodskyder vel, men det skal prøves. Elefantgræs er ved at være lidt tøset....

God læsning og nøderi.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis