stiga park havetraktor vil ikke klippe

Hej med jer

Jeg har lige fået en stiga park havetraktor, en ældre model..
Der er bare lige sket det at jeg var rigtig uheldig og køre ind over noget ståltråd, Jeg har pillet det hele ud igen, men nu vil bladene ikke køre rundt som de skal, de køre meget langsomt og går næsten helt i stå når jeg sænker dem ned på græsset,, der sidder en lang rem som går fra ca midten af traktoren og ud til klippe bordet,, men den er blevet meget slap og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre,, der sidder og et hjul lige i midten på remmen som og bare sidder løst og ikke køre sammen med remmen.. er der nogen som kan hjælpe mig med nogle gode tips og tricks...

Mvh Jan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er din strammerulle der ikke stramme remmen op..
Enten er fjederen hoppet af strammeren
Eller remmen er smuttet af strammerullen

Det kan godt være lidt svært at se hvordan det hele skal sidde, men ofte sidder der et rem diagram på maskinen.
Ellers find en manual på nettet...


Vi prøver igen, i morgen --

Det er rimeligt nemt, strammehjulet skal sidde på indersiden af remmen, på den model du har, og bliver trukket ud mod hjulet af en fjeder. Er fjederen intakt og har forbindelse i begge ender, skal du bare have svunget armen med hjulet på plads iden.

Har den ene ende af fjederen forladt sit fæste, hænges den på plads igen i sit hul og remstrammehjulet svinges på plads.

Er fjederen gået i stykker, må der naturligvis en ny til. Der kan dit lokale havetraktorservice biks uden tvivl finde en på hylden eller skaffe en hjem.

Det er desværre ikke et ukendt fænomen, de fjedre går hen og knækker med jævne mellemrum. 

Remmene på en Stiga kan ikke hoppe af remhjulene hvis den er orginal, idet der sidder nogle bøjler af runjern og forhindre dette kan ske. 

Pøj pøj med reperationen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis