vaskemaskine

Jeg har denne vaskemaskine som jeg godt kunne tænke mig at kunne køre, men ikke vaske. Dvs. vaskemaskiner vil jo ik starte hvis der ik kommer vand. Jeg vil gerne have den kan køre uden vand, dvs. et par bukser og en jakke og nogle sten... Alternativ var en cementblander måske bedre, bare uden gafler i, men jeg har ingen blander lige pt. Så hvordan omgår jeg at maskinen "mærker" den skal ha vand, Alternativ er at den ryger på L pladsen, da den har nogle problemer ved centrifuge 

 


MG61
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok have fat i vandstands kontrollen. Den er en rund pressostat, sidder oppe i toppen, med en tynd slange nede fra bunden af maskinen. Men da den bruges både til at mærke om der vand i, og om vandet er pumpet ud, er det ikke helt let at snyde programmet så den ikke melder en eller anden fejl. Det er lettere med en +20 år gammel makine, der ikke kører med elektronisk program værk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du checket om du kan lave din "stone wash effekt" med vand i maskinen?
Så har du også den fordel at du ikke brænder varmelegemerne af..... De vil sikkert ikke kunne klare at køre uden vand.
Omvendt vil du sikkert ødelægge pumpen når den forsøger at tømme maskinen.....
Med lidt held har du også en ret langsom centrifuge funktion.. men måske er det for hurtigt..... Den kan nemlig køre uden vand og varme... :-)

Skal den alligevel smides ud kan du jo også tage maskinen med ud i garagen og afbryde den almindelige strømforsyning og finde tilslutningerne til motorens vaske hastighed og så forbinde dem til den almindelige el installation med en helt alm afbryder.... Så kører du helt uden om styrigen og dermed slipper for både vand og varme.. omvendt får du så kun en retning på tromlen.. og måske et hastigheds problem....

Måske det virker, måske ikke.. men skal den alligevel kasseres, så er det vel værd at lege lidt med muligheden inden den ryger helt væk :-)

MVH Njord

MVH Njord
mange Tak...... i er F..... dygtige....... det er faktisk en læderjakke jeg har købt til 5000..... der skulle ha lidt patina med et par brosten

MG61
Brosten er for store.....
Du skal over i noget mindre..

Mener at huske at jeans patina vaskes med pimpsten.. de de åbenbart slider på den rigtige måde... Tror også at en knust granit vil være OK, sådan i en størrelse under 20mm
Patina slid kan også laves med en rystepudser og noget sandpapir..... Her får du sliddet placeret hvor du vil have det...
Mens vaskemaskinen er sådan mere over det hele...

Men forsøg dig lige med hvordan effekten er på et stykke læder af nogenlunde samme farve og blødhed før du giver dig i kast med jakken....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis