Skur - afstand til skel og hus

Hej.
Jeg går i tanker om at opføre et skur et sted hvor der ikke er ret meget plads.
Jeg har søgt på regler om afstande osv. men har ikke kunnet finde svar på 2 spørgsmål:

De 2,5 meter der skal være mellem bebyggelse på grunden. Er det fra mur til mur eller fra tag til tag? Vores hustag rager ca 60 cm ud og skurets tag vil også rage lidt ud.

Hvor tæt må jeg bygge på fortovskant? Skuret skal være under 2,5 meter højt.

På forhånd tak.
vh Jess

/Jess
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er helt forskelligt fra lokalplan til lokalplan du skal spørge på teknisk forvaltning i din kommune, i min lokalplan. For mit område, i min kommune må man ikke bygge nærmere end 5 m fra fortovskant, men det er MEGET forskelligt fra sted til sted...

Jeg stod i samme situation mht. afstand fra hus til skur og kontaktede kommunen som fortalte at det var 2,5m fra mur til mur - og et det var ok med et udhæng på ca 50 cm.

 

Men det kan jo være forskelligt fra lokalplan til lokalplan hvordan reglerne er - så tag fat i teknik & miljø på kommunen med reference til den lokalplan der er gældende for dig, så kan de give dig det helt korrekte svar

 

/Christian

 

Tak for svarene. Jeg søger videre med mit projekt.

/Jess
Med nem id på borger.dk kan du selvbetjene dig i din kommunes matrikelkort, lokalplaner etc., samt anmelde og søge om byggetilladelse i fred og ro hjemme i stuen.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
...eller måske det er via din kommunes hjemmeside. Men der er en del at finde

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis