Sirene til alarm

Hej,

Ved godt at dette spørgsmål ikke er "Belysning" men gruppen kom tættest på
I huset jeg har overtaget sad et ældre alarmsystem, med to udvendige sirener/klokker. Jeg er ved at prøve at få disse til at virke med mit eget alarmsystem, som er et Visonic Powermax (plus?), men det bøvler for mig.

Som jeg ser det, kommer der blot én ledning fra hver klokke - det er et tyndt kabel som en telefonledning med fire ledere i: sort, sort, rød og blå. De bliver samlet i en dåse og en "telefonledning" gik ned til den gamle alarm som sad forbundet således:
 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anyone?
Du skal være opmærksom på at din Powermax ikke kan trække mere end 100mA på udgangene. Er dine sirener forsynet fra en separat strømforsyning og din central blot skal trigge et par relæer er det næppe et problem.

Har du tjekket om der sidder en strømforsyning på loftet fx?

Dine 0,6 kvadrat kabler er ganske fine til 12V, det er det tværsnit vi bruger til 95% af alle installationer. Det er jo relativt meget små strømme de forskellige enheder trækker 😊

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja. Jeg kan ikke finde nogen strømforsyning nogen steder. Men må på loftet og rodde... Min dørklokke har en strømforsyning som sidder i eltavlen og der så er trukket ledninger til klokken og tryk med døren. Så måske de klokker til alarmen også får strøm derfra....
Hej igen,

Jeg kan sq ikke gennemskue det.... Har ledt rundt på loftet, men kan simpelthen ikke greje hvor det ekstra lille kabel kommer fra som altså ikke går til hverken de to klokker eller alarmen. Har forsøgt at tegne ind hvordan ledningerne er samlet i dåsen.... Vil i ikke tro at det lille to-ledet kabel kommer fra en strømforsyning?
Hmm.... Fik i dag fundet den ledning som jeg troede var strømforsyning (hvilket jeg ikke helt kunne få til at passe med ledningsføringen).... Den kom såmænd fra en magnetkontakt 'indbygget' i et vindue. Så gad vide om de sorte ledninger ikke er til sabotage føleren i klokkerne? Så altså hvis forbindelsen bliver afbrudt går alarmen. Og sender strøm til klokkerne på rød og blå?
Wezio?.... Anyone?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis