Nedlægning/lukning af bide

Vi er nogen af de heldige der har et 70' hus med bide på badeværelset. Vi vil nu gerne have det fjernet og have sat en vaskesøjle op istedet. Jeg tænker det giver mening mht at man kan bruge vandet til vaskemaskinen ved at flytte vandhanen til væggen, men hvad gør vi med hullet i gulvet ? Kan man sætte en rist over som det nemmeste?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan du ikke umiddelbart. Du skal have hugget gulvet op så der kan blive et afløb med vandlås o.s.v.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men skal du have vandrøret ført op i væggen, kan du jo også føre afløb op i eller uden på væggen. Der skal bare etableres vandlås for den sad jo i bunden af bide`

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man kan få en plastikprop på 110 mm, som evt. kan lukke hullet - men så skal du selvfølgelig etablere afløb fra vaskesøjlen på en anden måde. Er det muligt?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Man kan købe en vandlås beregnet til vaskemaskiner som monteres på væggen. Du skal så bare have en prop til gulvet hvor der er en studs som passer til røret fra vandlåsen. Jeg har ingen erfaringer med dem, kunne bare se at de fandtes.

km

Du skriver vaskesøjle ! Jeg var ved at tænke på om der måtte mures en lille sokkel op, det kunne stå på. Så er der plads til at dreje vandrør og toilet dernede. Men hvis tumbler skal stå over vaskemaskine bliver det måske for højt.
Skal maskinerne stå præcis over afløbsrøret kan man godt hugge ned i gulvet, får røret reduceret og ført op i væggen, og så reparere gulv bagefter. Inde under maskiner er der ikke nogen der ser om det har en anden farve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis