generator

Hej
Har en omdrejningstallet på en diesel motor der ikke virker.
Den et forbundet til generator (som virker fint) på "w"
Hvad kan man måle på "w"? Plus, stel eller noget helt 4.?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en AC eller DC generator?
Snakker vi (last-)bil eller desideret el-generator anlæg?

 

Har prøvet at sætte en anden omdrejningstæller til generatoren, den viste 6000 omdrejninger når motoren gik i tomgang. Men når jeg sætter ledningen til det "gamle" omdrejningstæller viser det 0 RPM
Nogen der har en ide om det er generatoren eller omdrejningstælleren det er galt med?

Det er en dieselmotor den er koblet til.

Skrevet af Razols på 06-07-2016 22:00

Har prøvet at sætte en anden omdrejningstæller til generatoren, den viste 6000 omdrejninger når motoren gik i tomgang. Men når jeg sætter ledningen til det "gamle" omdrejningstæller viser det 0 RPM
Nogen der har en ide om det er generatoren eller omdrejningstælleren det er galt med?

Det er en dieselmotor den er koblet til.

Når en anden omdregningstæller gerne vil give udslag, kan du godt regne med det er din gamle omdregningstæller der er defekt, eller eventuelt mangler forbindelse på enten "snifferen" (ledningen til W på generatoren) eller stel/forsyningsledningen.

Virker den "nye" omdregningstæller også, hvis du kobler den parrelelt over det gamle instrument, oppe ved instrumentet ???

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Razols på 07-07-2016 12:44
Ja den virker også fint når den er koblet parallel. Så det er jo nok rpm måleren der er defekt. Hvilken type signal sender " snifferen "? Volt? Hz? ? ?

Det er en (halv sinus) vekselstrøm fra en af generatorens viklinger, der ligger på W. Frequensen (Hz) bestemmes af generatorens gearing samt motorens omdregninger.

De omdregningstællere man køber i løs vægt til generator montering, jeg kender til, har alle 4, 6 eller 8 microswitce hvorpå man kan stille det tælleren skal dele med for og vise den korrekte freq (antal omdregninger). Ved ikke hvad det er for en omdregningstæller du har prøvet dig frem med ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Bil-instrumentbrat/Omdrejningstaller-2000028453/
Skrevet af Razols på 07-07-2016 21:32
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Bil-instrumentbrat/Omdrejningstaller-2000028453/

Linkede model er ikke beregnet til og blive installeret sammen med en dieselmotor (generators W udtag) men over en benzinmotors platiner på tændingsanlæget. Det betyder dog ikke, den måske ikke kan bringes til at vise det nogenlunde rigtige RPM. Du skal bare stille omskifteren på det cylinderantal, hvor omdrejningstallet passer bedst. Det er højst sansynligt 6 eller 8 cylindre. 

Lykkes det ikke, kan du måske lave en ny skala til meteret eller oversætningstabel. Alternativet vil være og købe en anden tæller der er beregnet til en dieselmotor med generatorudtag. Men pas på, idet der også findes omdregningstællere der er lavet til at fungere med en sensor på motorens svinghjul. Det kan være en jungle og finde den helt rigtige tæller. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svar. Den "nye " omdrejningstæller var en jeg havde liggende og det var kun for at teste om det kom noget signal ud fra generatoren. Jeg se om jeg kan få lavet den gamle. Ved godt at rpm tællere som regel ikke er super dyre, men den jeg har en en der er bygget ind i et panel med diverse alarmer. Forhandleren siger 2400,- for en ny 😈
Skrevet af Razols på 08-07-2016 08:21
Tak for svar. Den "nye " omdrejningstæller var en jeg havde liggende og det var kun for at teste om det kom noget signal ud fra generatoren. Jeg se om jeg kan få lavet den gamle. Ved godt at rpm tællere som regel ikke er super dyre, men den jeg har en en der er bygget ind i et panel med diverse alarmer. Forhandleren siger 2400,- for en ny 😈

Er bare ræd, det hurtigt kan koste mere og reparere end og købe nyt.

Pøj pøj med reperationen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis