Pris: Flytte Clorius radiatormåler?

Hej,

Jeg skal muligvis have udskiftet en række gamle radiatorer til nogle nye. Det drejer sig om en almen lejebolig hvor der sidder en digital måler på midten af hver radiator som skal aflæses i lejligheden (ikke radio aflæsning). Er der nogen som véd hvad det koster at få flyttet sådan en måler over på en ny radiator?

Lucas


When the going gets tough, the tough get going.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået lov til at udskifte radiatorerne i din lejlighed af boligselskabet, er ret sikker påå at det er en udgift som de klarer såfremt det er nødvendigt og dette ligeledes måleren
Jeg havde selvf tænkt mig at orientere dem. Men sagen er den at jeg har overtaget en voldsom rygerlejlighed og der ligger tjære/nikotin mellem lamellerne som kun svært kan komme ud. De skal males nu for at gøre dem pæne og få lugten væk. Men da radiatorer er billige og malere er dyre var tanken bare at smide de gamle væk og købe nogle nye.

When the going gets tough, the tough get going.
Hej Lucas
Har du tænkt dig selv, at skifte din(e) radiator(er)?
For jeg er ret sikker på, at det er autoriseret VVS-arbejde og helt enig med mfrost om, at du i hvert fald skal spørge udlejer/boligforening om lov.
Vedrørende din måler, så vil jeg mene at det pågældende målefirma skal ud og lave en aflæsning. Og hvis målefirmaet skal stå inde for varmeregnskabet, så tror jeg ikke at du selv må aflæse.
Men det kan også være, at det er noget din varmemester/vicevært må gøre.
Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte din boligforening med dit ønske om udskiftning af radiator.
Men hvorfor ikke spare dine penge? Og så skal du meddele din boligforening, at du ikke synes at du har overtaget lejemålet i ordentligt rengjort stand og tro mig boligforeningen har allerede krævet disse penge hos fraflytter.
Puha... Det blev et længere svar, men jeg håber at du kan bruge det til noget positivt.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Det er da væsenligt dyere at udskifte radiatorene, end selv at male dem. Det behøver man da ikke at bekoste en maler for at gøre.
Kold radiator - mal med pensel. længere behøver den ikke at være. Den skal selvfølgelig vaskes og slibes først, men så bliver den også som ny bagefter. Og brug en spray maling til at komme ned mellem lamellerne. hele udstyrspakken til projektet kan du købe for under 500Kr.
Mht maling: For 3 år siden flyttede jeg ind i en ex rygerlejlighed. Der havde boligselskabet nyslebet alle gulve, malet med spærrende maling på alle flader samt alm vægmaling. I dag på 3. år kan man stadig lugte det har været en rygerlejlighed. Dvs lugten går alligevel gennem malingen - selvom den er spærrende. Derfor er jeg hysterisk med at få lugten ud. Problemet er, at det er uhyggeligt svært at vaske mellem lamellerne fordi man ikke kan komme til.

When the going gets tough, the tough get going.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også