mangler en god malesprøjte til mit stakit

Jeg står og skal have malet mit stakit, er igang med at slibe alt det løse maling væk og skal så have malet det, vi har malet noget af det med en pensel men kan nok se at det kommer til at tage en krig så vil høre om der er nogen der kan anbefale en god sprøjte så det kan sprøjtes på istedet for, første gang vi malede stakittet havde vi lånt en sprøjte men det var en af de helt billige modeller og dysen blev ved med at blive tæt selvom vi fortyndede malingen, så ville høre om der var nogen herinde der kunne anbefale en god en og stadig til en fornuftig pris (max 800kr) ved ikke om det kan lade sig gøre til den pris?

 

Mvh. Brian

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det meste træbeskyttelse skal pensles på. Det står der ihvertfald på de produkter jeg har brugt. Men det muligt at der er kommet noget nyt der godt kan sprøjtes på.
Dog kan du rulle malingen på med en rulle, også trækkes efter med pensel bagefter. Det er langt hurtigere da rullen kan holde på langt mere maling end penslen kan. Overvej den mulighed. Der skal jo mange lag på hvis du sprøjter, for at få samme tykkelse som du kan få med 2 lag pensel
enig. min nabo malede sidste år hele sit stakit med sprøjte pistol - han gav det 2 lag.
her i år ligner det lort, halvdelen af malingen er faldet af og skaller - det virker som om malingen ikke trænger ind og sætter sig fast.
nu er jeg bestemt ikke ekspert og det kan tænkes han ikke har forbredt godt nok, eller brugt forkert maling - kønt er det dogikke og jeg vil kalde det 100 % spildt arbejde.
har hørt/læst at pensel binder malingen meget bedre da den gnides ind i træet frem for blot at ligge som et lag på overfladen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også