Fuger igen igen

Kære alle

Jeg er ved at reparere min fuger lidt i mit rødstenshus fra 1930. Jeg har købt noget mørtel RAW Receptmørtel KC 35/65/650 bakke 0-4. Det går fint med arbejdet og strukturen er okay. Dog er farven noget mere grålig end de oprindelige fuger som er mere hudfarvede - har indsat et billede af de oprindelige fuger. Er der nogle gode råd til hvordan jeg får farven til at passe bedre?

Mvh

Kim

 


Mvh
Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede mange forsøg med cement hærder (jord, kalk...), uden held.
Jeg prøvede også en færdigblandet kalk hydralisk mørtel der blot skulle tilsættes vand, men den var for fin i struktur.
Men da jeg fik fat i noget hydraulisk jura kalk, blandet med bakkemørtel som jeg havde liggende. matchede det i første forsøg. Man skal vide hvor der er fuget om for at se det. Sørg for eftervanding af mur så det få tid til at hærde.


 

Mange tak Decollage - det vil jeg prøve. Hvillket blandingsforhold brugte du ca (blot så jeg har en ide til at starte forsøgende med). Dvs hvor meget bakkemørtel blandende du i? Bliver farven mere hudfarvet pga farven i bakkemørtelen?

Tak igen Decollage


Mvh
Kim
9:1.
Der var alm. opmuringsmørtel (500l pose) fra Stark.
Jeg vil karakteriser farven som "mindre grå" end når der bruges cement. Og så varierer nuancen mindre mellem våd og tør mur.

 

Check Weber funktions mørtel FM5. Det kommer i forskellige farver det i blandt forskellige gule nuancer. Men jeg ved ikke om det fåes i sække eller om det kun er silo mørtel.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis