for lidt plads til stikk.

Det er ikke ualmindeligt at der ikke er plads til stikkontakt og stikprop bag forskellioge apparater. Der kan være galt ved skabs frysere og køleskabe. Placering af stikk. skal ramme rigtige sted, for at der er plads til det hele. Det gælder også hvis man har været "så smart" at anbringe stikk. og antenneudtag bag fladskærm. Det drejer sig om 1,5 modul dåser 2 stk. ved siden af hinanden. Findes der et system, så det forsænkes mere ind imod muren. En meget flad vinkelstikprop f.eks.

(eller er jeg nødt til at skære et hul ind bag i fladskærm med en vinkelsliber


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kan jeg kun komme på lampeudtag.
Flade vinkelstikpropper laves ikke længere. Tidligere kunne man få nogle på omk. 1½ cm dybde, så et loppemarked kunne være et bud :-)
ved ikke om man kan få lampeudtag 1,5modul? ellers er der fusker metoden. du kunne klippe stikprop af fladskræm. montere et 1,5 blænddæksel i stedet for stikk. bor et hul til kabel fra faldskræm og samle det med muffer bag blænddæksel.

Den sidste mulighed er set før. Og måske  har jeg også lavet det en enkelt  et par   nogen gange bag en skabs fryser. Men det er lidt mere skjult. Det kan dog blive løsningen. Der er sikkert også flere apparater samme sted. Så bliver det nok tre eller fem stik forlænger der bliver fastgjort hvor der er plads.

Der er i forvejen fisket et 40 mm kabel rør nede fra et "teknik skab" til playstation m.m. for at kunne fiske alle de kabler med stik uden at det kan ses op ad væggen. Det er sjovt men elektriker arbejde er pænest når det ikke kan ses.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du bliver nok nødt til at skære et hul i fladskærmen med vinkelsliberen, eller du borer et hul skråt op i dåsen til stikkontakten, så klipper du stikket af og monterer tilledningen i dåsen. Antennekablet kan du få et vinkelstik, som vist fra av-connection, til. eller du samler kablet inde i dåsen, hvis det er en slutdåse, med to F-stik og samleled. :-))

fase
Annonce

Jeg har lavet en almindelig 230 volt stikprop, om til en vinkelprop.(dog ikke i brug længere)

Man bore bare et par passende huller, så benene sidder fast.

Jeg satte et stykke tyndt lexan plast på tværs inde i proppen. så de to orginale huller er dækket af, jeg brugte en prop med metalbøjle og to skruer til ledningsaflastning.

Nok ikke den kønneste løsning, men skal vel gemmes afvejen, og nok ikke efter "elbogen"

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns det er nu ikke noget du behøver at reklamere så meget med, men det virker.

fase
Nu skrev jeg antenneudtag, det er faktisk et dataudtag og den kan gå skråt nedad. Den stikprop løsning har jeg ikke set før. Kreativiteten længe leve

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Erik når du har et 40 mm rør, trækker du da ledningerne til teknikrummet og afslutter direkte i husalteret.

Jeg har godt hørt om usynlige installationer, de kaldes vist nok skjult installation.

 


fase
Der sidder ikke stikk. nede ved dent lille møbel som udgør "teknikrummet" Den var ikke med i planen før de unge mennesker er flyttet ind. Men det bliver nok et kabel skråt ind bag stikk. - ned med det 40 mm rør og så en 5 fordeler der nede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis