Nedbrydning af lecablok/letklinkerblokke sokkel

Jeg er ved at bryde min terrasse ned og den står på en sokkel i letklinkerbetonblokke, men jeg kan simplethen ikke finde den rigtige måde at nedbryde dem på. Har prøvet med 29kg nedbrydningshammer og mindre 3kg borehammer med diverse mejsler på og det eneste der sker er at mejslen synker ind i blokken og laver huller. Har også prøvet med stor forhammer og det giver ingen effekt. blokkene optager bare slagene.

Alt i beton går nemt nok, men letklinkerblokkene kommer jeg ingen vegne med

Blokkene er ca. 30cm bredde og fuldstændigt gennemblødte af vand.

Nogen forslag?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft held med at skære med en bajonetsav, nogle "riller" i blokken og så stikke den et par ordentlige slag med en muggert.
Når først du "får hul" bliver det nemmere, at slå større stykker af.
(det skal dog siges at da jeg kæmpede med dem, var det indendørs, og blokkene var tørre)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har netop tidligere i dag været i gang med bajonetsaven med hårdmetalklinge, men det går uendeligt langsomt med at få skåret riller og jeg mistænker at det bl.a er p.g.a. fugten i blokkende. Ved savning er "støvet" fra blokkene flydende. Meningen var at skære riller og bruge forhammer/muggert til at splitte det af med, men det fungerer ikke effektivt.... Kunne godt forstille mig at det var nemmere hvis de var tørre. Men hører at du ogdå kæmpede med at få dem væk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis