A/C

I min nyindkøbte Mazda 2, der er der en A/C knap.

I manualen står der, at når man tænder den (så kommer der lys i knappen ), så trækker den fugt ud af luften i bilen, og det kan så evt. efterlade en våd plet på jorden under bilen.

Men jeg kan ikke lige blive klog på, om det så bliver koldere i bilen, når den er tændt, eller hvordan det lige er med det?

Og har den en funktion når det bliver koldt udenfor, og jeg skal have varme på i kabinen ?

Jeg kunne selvfølgelig bare gå ud og tænde og lade den stå med det tændt/slukket og se om jeg kan mærke forskellen. men hvis der nu er en klog en herinde der lige ved det, var det da nemmere end at sidde derude og glo 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I min bil betyder A/C aircondition, det kan afkøle luften alt afhængig af, hvordan du stiller temperaturvælgeren og gør samtidig luften mere tør. Så det virker affugtende. Du behøver nu ikke sidde ret længe og glo. Sæt temperaturvælgeren på min. og vent 5- 10 min, så skulle der gerne være kold luft.

fase
Hvis jeg har problemer med dug på vinduer om vinteren, tænder jeg a/c altså aircondition, og ganske hurtigt forsvinder duggen. Og i denne tid er det da oplagt at køre med, så behøver du ikke at have vinduer åbne, og undgår så den trafik og vind støj der er ved kørsel på motorvej f.eks.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. Fabrin</a> på 08-06-2016 16:11
I min bil betyder A/C aircondition, det kan afkøle luften alt afhængig af, hvordan du stiller temperaturvælgeren og gør samtidig luften mere tør. Så det virker affugtende. Du behøver nu ikke sidde ret længe og glo. Sæt temperaturvælgeren på min. og vent 5- 10 min, så skulle der gerne være kold luft.


Har lige prøvet det. Ganske rigtigt tog det få minutter så var der tydelig forskel at mærke pm den var tændt eller slukket.

Bliver da lækkert st kunne køre med vinduerne lukket i varmen.
Grunden til at den fjerner dug eller "af fugter" skyldes at kold luft kan indeholde mere vand end varm luft.
Det er også tilrådeligt at anvende A/C, eller klima anlægget hele året rundt, da hele systemet så holdes velsmurt, og compressoren ikke sætter sig fast.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis