Svane køkken eller HTH?

Vi er i gang med at renovere en lejlighed fra A-Z, og jeg har været ved forskellige køkkenfirmaer for at få tilbud på køkkener. Jeg har været ved Tvis, Kvik, Svane & HTH. Tvis og Kvik skal det i hvert fald ikke være, da de ikke kunne imødekomme de behov, jeg havde eller den låge jeg kunne lide.

Jeg har forelsket mig i et Svanekøkken, men synes simpelthen jeg får dårlig service der. Sælgeren gør prisen uigennemskuelige, og jeg får mest indtrykket af, at han synes, at jeg er irriterende.

I dag var jeg hos HTH, hvor de faktisk ikke har den type køkken, jeg gerne ville have, men konsulenten lyttede og har så sat to modeller sammen, så jeg kan få det, jeg ønsker. 

Det er simpelthen så svært at gennemskue, hvordan kvaliteten er på de to køkkener, da jeg ikke ved nogen af dem, kan se lige det køkken, jeg ender med (klart nok - de kan jo ikke have alle modeller). Men hvad er folks erfaringer i forhold til kvalitet. Umiddelbart synes jeg, at Svane virker en smule bedre rent kvalitetsmæssigt, men servicen hos HTH gør mig mere tryg. Hvad siger I???

Derudover er der nogen, der har erfaring med at købe bordplade igennem bordpladefabrikken? Her kan de nemlig give mig en meget bedre pris end ved Svane eller HTH.

Hilsen den forvirrede.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror simpelthen stort set ikke der er forskel på de kendte køkkenfirmaers elementer i kvalitet. Det består af korpus, hængsler/skinner og så de låger du ønsker. Og ingen af firmaerne laver de mekaniske dele selv. Der er naturligvis nogen der holder kvaliteten lidt højere men det afspejler sig så i prisen.
Jeg har et eksempel (nogen år gammel) Min Lillebror og hans hustru købte Invita køkken. En del år senere gik et hængsel i stykker, og de henvendte sig på et byggemarked for at købe en. Den skulle de have hjem fra firmaet, men i stedet fik de en telefonopringning fra Invita om en aftale hvornår de måtte sende en montør til at skifte alle hængsler. For Invita hængsler måtte ikke gå i stykker. De var klar over at de havde haft en uheldig sending, men vidste ikke hvor køkkenerne stod.
Der ligge jo en lille finte med hvem der skal montere bordpladen, hvis du ikke køber den ved f.eks. HTH. Hvis det er dem der skal stå for montagen.
Ellers skal du da ikke købe køkken ved "de sure"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi har en Svane køkken, og er super tilfredse med kvaliteten, der hvor vi handlede var der en super flink sælger, jeg synes priserne var nemme at gennemskue.
Vi fik en god rabat, og hvidevarene solgte de til de priser jeg kunne finde på nettet hvor det var billigst.

Find en anden Svane butik, hvor du kan få en god betjening.
Har du kikket hos Invita, de lignede rigtig meget Svane, der kikkede vi også, det eneste der gjorde vi valgte Svane var en lille detalje på lågerne, ellers totalt ens...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af ev elmand på 07-06-2016 20:58
Jeg tror simpelthen stort set ikke der er forskel på de kendte køkkenfirmaers elementer i kvalitet. Det består af korpus, hængsler/skinner og så de låger du ønsker. Og ingen af firmaerne laver de mekaniske dele selv. Der er naturligvis nogen der holder kvaliteten lidt højere men det afspejler sig så i prisen.
Jeg har et eksempel (nogen år gammel) Min Lillebror og hans hustru købte Invita køkken. En del år senere gik et hængsel i stykker, og de henvendte sig på et byggemarked for at købe en. Den skulle de have hjem fra firmaet, men i stedet fik de en telefonopringning fra Invita om en aftale hvornår de måtte sende en montør til at skifte alle hængsler. For Invita hængsler måtte ikke gå i stykker. De var klar over at de havde haft en uheldig sending, men vidste ikke hvor køkkenerne stod.
Der ligge jo en lille finte med hvem der skal montere bordpladen, hvis du ikke køber den ved f.eks. HTH. Hvis det er dem der skal stå for montagen.
Ellers skal du da ikke købe køkken ved "de sure"
 

Nej jeg er nemlig også i tvivl, om der overhovedet er forskel. Jeg synes bare, at Svane lige virker en anelse mere lækkert uden helt at kunne sætte ord på, hvorfor. Men samtidig har jeg lyst til at belønne den gode service ved HTH. :-) 

 

 

Skrevet af je_ns på 07-06-2016 23:05
Vi har en Svane køkken, og er super tilfredse med kvaliteten, der hvor vi handlede var der en super flink sælger, jeg synes priserne var nemme at gennemskue.
Vi fik en god rabat, og hvidevarene solgte de til de priser jeg kunne finde på nettet hvor det var billigst.

Find en anden Svane butik, hvor du kan få en god betjening.
Har du kikket hos Invita, de lignede rigtig meget Svane, der kikkede vi også, det eneste der gjorde vi valgte Svane var en lille detalje på lågerne, ellers totalt ens...

Jeg har faktisk slet ikke været hos Invita. Måske jeg burde overveje det - synes bare man bliver lidt forvirret af at gå til alle de forskellige køkkenfirmaer.

Men dejligt at høre, at I har fået en god behandling hos Svane. Måske jeg bare bør gå til en anden Svane butik. Jeg har det bare lidt dårligt med at "shoppe" sådan, fordi jeg er så langt i processen med ham fra Svane. Men synes bare han har været virkelig svær at danse med. Jeg giver ham sidste chance til et møde i morgen og så går jeg til en anden butik. Hvis det er det samme, så må det blive HTH.

 

 

Jamen der er jo også et andet aspekt. Det du skal have er jo et køkken som du kan lide de næste mange år. Manden der sælger det skal du jo ikke have noget med at gøre, når processen er afsluttet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej alle
Bare for lige at præcisere.
Svane bliver produceret hos tmk som også laver Tvis.De har egen bordpladeproduktion
Invita bliver produceret hos Hth.
Beslag og skinner købes ude i verden men nok især hos blume.
Det der nok afgørende meget af den oplevede kvalitet er,
Montagen:
Det er afgørende at det bliver sat ordentligt op uanset mærke.
Overflader:
Folie er væsentligt stærkere end malede flader.
Spunplader:
Pladerne kan indeholde mere eller mindre luft og bliver dermed mindre skruefaste, (vægt pr m2) ikeas plader er tykkere men meget luftfyldte, det samme gør sig også gældende hos flere af de dyre producenter.
Som montør oplever jeg nok kvik hth og invita som de bedre at arbejde med.

Erik

Jeg kunne også tænke mig at komme med lidt input.

Jeg har haft et svanekøkken og synes det var lækkert og god kvalitet. Jeg fik en bordplade leveret og monteret af svane også. Det var en amerikansk valnød og den var bare SÅ flot!

Idag har jeg selv monteret et Ikea-køkken som i mine øjne er nøjagtig lige så lækre som svanes. Jeg kan ikke se nogen forskel i kvalitet, hverken i korpus, hængsler eller låger. Alt passer på millimeteren og beslag og udtræksskinner er i kraftig kvalitet.

Mht servicen på IKEA-køkken: Jeg kender kun til den i perioden for bestilling og opstilling, da der ikke har været reklamationer efterfølgende: De har et helt hold siddende hvor du kan booke en tid hos en af dem. Så sidder der en sælger som er "inde i" deres køkkener og designer dit køkken sammen med dig. Og så bliver det leveret dagen efter. Så hvis du stadig har tid, så synes jeg bestemt du skal bruge 2-3 timer sammen med en ikea-medrbejder i deres køkkenafd.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også