Vand fra haveslange til armatur

Hej.
Som overskriften lyder, søger jeg erfaring med, om det er muligt at fastsætte et armatur på en bordplade f.eks i haven, og få rindende vand fra en haveslange, som er tilsluttet armaturet.
Håber det giver mening.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du godt. Der er mange der har slangevogn med et bruse hoved til blomster. Den ligger også med tryk på hele tiden. Men jeg foretrækker nu at lukke ved tilslutning, ved længere stilstand, da jeg ikke stoler på havslænger under tryk, sådan i længden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vandinstallationer i både er altid udført på den måde, dog kan man ikke bruge alm. koblinger da de ikke holder til vedvarende tryk, men man skal jernstudser med spændebånd. Om det er lovligt ved jeg ikke, men ville altid selv lukke på hanen når det ikke var i brug.
Skrevet af Weissert på 05-06-2016 22:47
Hej.
Som overskriften lyder, søger jeg erfaring med, om det er muligt at fastsætte et armatur på en bordplade f.eks i haven, og få rindende vand fra en haveslange, som er tilsluttet armaturet.
Håber det giver mening.

Det kan du sagtens med det kolde vand, det varme kniber det nok mere med. Du finder bare noget fittings der kan forbinde tingene ved din lokale byggemarked/vvs forhandler. Husk lige og lukke tilslutningen til det varme vand på amaturet så du undgår en læk der. Du bør dog undgå sort fittings idet det ikke må bruges til vand. Det må en haveslange i øvrigt ret beset heller ikke, men hvem har ikke lige taget en slurk ude i den fjerneste ende af slangen og stadig er i live.

Husk og lukke for udeskænken når den ikke er i brug, idet lynkoblinger sjældent er helt tætte og vandslange har det med og kunne springe når det står med tryk på i længere tid. Prisen på hanevand er jo også efterhånden kommet helt op og ringe, hvor det må betegnes som en luksusvare.

Pøj pøj med projektet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis