Belaus Traktor

Hej

Jeg har verdens bedste traktor en gammel men god Traktor fra 1970. Men--men jeg mangler en reservedel til en starter 24 W.

Er der en som kender en der kender en anden der kan oplyse hvor man køber sådan stumper

Svendborg

Niels

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af niels9700 på 30-05-2016 19:04

Hej

Jeg har verdens bedste traktor en gammel men god Traktor fra 1970. Men--men jeg mangler en reservedel til en starter 24 W.

Er der en som kender en der kender en anden der kan oplyse hvor man køber sådan stumper

Svendborg

Niels

Hvis du er lidt smart fortalte du hvad det er for en model du mangler starter til. Ellers kan man næsten kun henvise dig til den lokale elektromekaniker, hvilket normalt plejer at være den absolut dyreste løsning.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af niels9700 på 01-06-2016 11:53

Hej!!!  ja-ja- det har jeg prøvet den omtalt starter finde ikke på det danske land.

Model og nr: står på russiks

niels

Det er typenummeret på traktoren jeg skal bruge, for eventuelt kunne finde et sted hvor du kan købe dig et nyt "håndsving".  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej!

Så prøver jeg igen(((Belaus 70 Super MTZ)))

Den er kun fremstillet i stk 1,4 milli til  salg i Polen og Rusland og så et par tusinde i Danmark

hilsen her fra Svendborg

Skrevet af niels9700 på 01-06-2016 20:09

Hej!

Så prøver jeg igen(((Belaus 70 Super MTZ)))

Den er kun fremstillet i stk 1,4 milli til  salg i Polen og Rusland og så et par tusinde i Danmark

hilsen her fra Svendborg

Når det er på den måde, vil jeg ikke hjælpe dig med og finde en starter til din traktor. Der må du stå på egne ben, færdig.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
http://german.alibaba.com/product-gs/12v-magneton-starter-motor-for-russian-tractor-mtz-255876887.html
Russerne får el-delene produceret hos kineserne.
Alibaba er en kæmpefabrik. Jeg kan desværre ikke finde et sted, hvor de sælger detail. Og grossisterne sælger ikke mindre end 40 stk. På papiret, men prøv at sende en mail til den tyske agent, det kan være de er nådige eller har adressen på en der forhandler deres produkter.
Alt i alt er du nødt til at købe en ny starter, med mindre du tilbringer ferien på den transibiriske jernbane

 

en fin traktor ............... men i Polen er der betydelig flere URSUS 320 og 360 .............årgang før ruder konge var knægt .......... ellers må jeg jo skrue starteren af en Belarus næste gang jeg kommer forbi en sådan ....... spøg til side ...... håber du finder den i Tyskland ..... ellers giv lyd ......på pm

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej!
PÅ veteran markedet har jeg fået tilbudt en starter som måske, måske ikke passer ?
Nu tager jeg på ferie i Tyrkiet ,der vil jeg bruge en halv dag på en tur omkring deres brugt marked.
Men ellers har mit barnebarn på 15 tilbudt at lave en kopi at den stump jeg mangler, hvis han må låne nøglerne til mit værksted og at køleskabet har et indhold af cola og bland selv slik.
niels
Det er et meget almindeligt serviceproblem på traktorer - også på Belarus. Det skulle undre mig om ikke din lokale landbrugs maskinhandler eller maskinstation har et servicekit liggende, eller kan skaffe det. Det skulle passe til alle Belarus, da de anvender samme type startmotor og startrelæ i de gamle årgange.

Så vidt jeg husker, anvender Belarus startermotorer noget med en kraftig rund kobberskive og 2 isoleringsskiver som bevægelig kontakt i starterrelæt. Det er ganske nemt at komme til og reparere på.
Med lidt snilde kan man også sagtens selv file noget til af råmaterialer.


Tak fordi du læste mit indlæg.

Hej
Tak for alle svar og råd!
Problemet er løst ved at vi selv har lavet et nyt hus ved hjælp af en stk. u-jern og et stk. vinkel jern.
Da problemet var løst fik vi tilbudt en gamle Belaus Traktorer der ikke har kørt i tyve år. Så når det bliver vinter må vi se om der er noget der kan bruges.
Men--men tak for svar .
niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis