Vile VVS regning ? Eller ?

Hej
Sagen kort.

Vi har kørt et hus og i den forbindelse havde vi brug for at få flyttet en gennemstrøms vandvarmer for at kunne lave en døråbning hvor den hængte.
Det drejede sig om at få varmeren flyttet ca 1 meter til højre og tættere på der hvor vand og varme kommer op af jorden.
Ringede til et VVS firma og en mand kom ud og jeg bad om en ca. pris udfra det vi aftalte.
Han sagde at det nok kom op i en 4-5000 Kr.
Jeg har nu modtaget regningen og den er så NOGET voldsommere end det aftalte.
Jeg er ikke nogen ørn til priser på VVS grej, men jeg slog en tilfældig ting op på nettet.
Snavs-samler 3/4"
Kan købes hos billig vvs for 69 Kr. men hos dette firma har de bonnet mig 800 med moms for sådan en.
Hvad siger i, er det bare mig der er hysterisk over at få en regning på et sted mellem 2 og 3 gange det beløb der blev aftalt.

Sidder IGEN IGEN og sparker mig selv over benet over at jeg ikke fik et skriftligt tilbud, men ham jeg snakkede med virkede rimelig tillidsfuld så tænkte at det ikke var nødvendigt.

 


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan altid gøre indsigelser mod ublu regninger - men har du betalt er det nok op ad bakke.
Jeg har lige fået regningen idag, jeg har bestemt også tænkt mig at gøre indsigelse.

Projektet var endda ikke færdigt, jeg var få dage fra at ringe til dem for at få lavet resten, men det tror jeg nu godt de kan skyde en hvid pil efter med mindre regningen kommer i nærheden af det lovede og at jeg får et skriftligt tilbud på resten af opgaven.

Jeg regner med at jeg sætter mig ned i weekenden og får set på priser på de ting jeg har fået på nettet.

jeg er udmærket klar over at koster en "snavs samler" 69 Kr. på nettet så koster den ikke 69 på sådan en regning her, men at tage en del de har betalt MAX 100 kr. for og pumpet prisen til 800 er helt hen i vejret.

Hvis tilbuddet lød på 4-5000 og regningen så var på 6000 så var den bare blevet betalt men en regning som er et sted mellem 2 og 3 gange så stor som lovet, det er alligevel for vildt.

Syntes så også at det er vildt hvis det virkeligt skulle tage 7½ time at lave en smule VVS, der er jo brugt rør som bare skæres af og så klemmes der et bøj på, ikke som i gamle dage hvor de skulle skære gevind og pakke samlinger osv.

Var desværre ikke til stede så kan jo ikke godt sige de ikke har været der i 7½ time dog.

 

Skrevet af Mjølner på 02-06-2016 11:04
Nu har du lært at en skriftlig aftale har fordele.

Nogle af hans stumper er ret dyre, enig. Husk at en svavssamler der er godkendt til drikkevand er lidt dyrere end en til varmekredse.

husk at 7,5 timer er inklusiv kørsel. Du skal betale for at svenden sidder i bilen.
jeg ved ikke hvad kørselsafstanden er.
 

Skrevet af Mjølner på 02-06-2016 11:04

Skrevet af Mjølner på 02-06-2016 11:04
Nu har du lært at en skriftlig aftale har fordele.

Nogle af hans stumper er ret dyre, enig. Husk at en svavssamler der er godkendt til drikkevand er lidt dyrere end en til varmekredse.

husk at 7,5 timer er inklusiv kørsel. Du skal betale for at svenden sidder i bilen.
jeg ved ikke hvad kørselsafstanden er.
 

 

 

Ja, fra nu af bliver alt på skrift. En skam at man ikke kan stole nok på folk til at en mundtlig aftale er en aftale.

Jeg har efterfølgende snakket med dem og sjovt nok så har de uden de store sværdslag slået prisen ned fra lige knap 13.000 til 8.000 Kr. så mon ikke de godt er klar over at den er gal. (Syntes nu stadigvæk at 8000 er for meget, men gider ikke så meget palaver. De sidste 2-3000 Kr. må jeg jo så "hente" ved at sørge for at tale så grimt om dem at de forhåbentligt mister noget andet arbejde som de ellers kunne have tjent på)

 

Snavssamleren er til fjernvarme.

Det er klart at det er incl køretid og der er da også omkring 5 minutters kørsel fra firmaet og til min adresse og 5 minutter den anden vej.

Efterfølgende har jeg så snakket med flere som også er blevet snydt af dem, så til resten af projektet (Montering af gulvvarme samt tilkobling af pex rør) har jeg valgt et andet firma som så får lov at komme med et skriftligt tilbud.

Jeg har prøvet for sjov at lave en sammenligning mellem den pris de tager og "billigste netpris". Jeg forventer ikke at de skal videresælge mig delene til billigste netpris, de betaler sikkert også en smule mere fordi de køber hos Sanistål, men avancen på det meste af det jeg fandt var fra 600% og så opefter.

Jeg syntes det er HELT vildt at man tager en avance på 600% på en vare, som man så bagefter tager 600 Kr. i timen for at montere.

 


 

Kan du tåle et lille kuriosum.

De kendte Damgård brødre der var meget dårlige til at regne (bl.a. stiftere af Angli skjorter, Egetæpper og Herning kunstmuseum) kommer her fra egnen. Og Åge Damgård (egetæpper) startede med at gå rundt og sælge tekstil varer (gå med uldsækken)

Han kunne ikke forstå at forretninger skulle have både 60 og 80 % i avance, "når no a ka nyvs mæ jen procent. A køber te en krone og sælge te to kroner"

Og ja han blev da til noget.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
det er lidt farligt at sammenligne stumper på nettet med dem, en VVS'er leverer. Visse varer betaler en vvs-forretning faktisk mere for hos grossisten. En original Redan snavssamler er dyrere end meget andet

 

HEh.. Jeg prøvede noget lignende med en VVS'er. Skulle have udskiftet en del i et blandingsbatteri som jeg kunne købe på nettet til 600kr. VVS'eren var på min adresse i 1-2 timer og sendte en regning på 3200kr, på trods af at vi mundligt havde aftalt en pris omkring 1500kr. Jeg bad dem kigge på regningen, men en uge senere kom en rykker og der blev lagt 100kr til regningen. Så bad jeg dem igen og hver gang lovede de at kigge på regningen og sendte så yderligere en rykker med 100kr oveni. De endte med at reducere prisen fordi de havde lavet en fejl, men stadig langt fra det lovede. Så ja.. Når jeg skal have lagt gulvvarme ud og sløjfet radiatorer inden længe finder jeg en anden VVS'er til det... og laver en aftale med personen på skrift.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis