"nedgravet" vinkælder/opbevaringsrum

Vi er igang med at totalrenovere et ældre 1920'er hus og har i den forbindelse fjernet gulv i hele huset, blotlagt krybekælder for at få isoleret og efterflg. anlægge gilvvarme. I den forbindelse kunne vi virkeligt godt tænke og at lave en "nedsunket" vinkælder / et opbevaringsrum der er tilgængelig via en glaslem lavet af gals der er stærk nok til at gå på. Lemmen skal ligge plan med trægulvet. Man skal ikke som sådan kunne gå ned i rummet - "rummet" skal måske være 50-70cm max. Alternativtet er "bare" at lave rummet med en alm. lem. 

Er der nogen der har nogle erfaring hvorledes man kunne gribe sådan et projekt an?!? 

Eksempler på opbevaring "under gulv"; 

 


Nybegynderne
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hejsa

hvis du finder en løsning som de billeder du har lagt op, så er jeg også interesseret :-)

Et par af billederne er fra Vinorage

De leverer både en færdig løsning, hvor du får en komplet boks som blot graves ned i gulvet. Men de kan også leverer stand-alene låger hvis man selv vælger at bygge selve kælderen.

Største overvejelser ved gør-det-selv modellen er om der er tørt nok under dit hus? Hvis der er lavt grundvand eller meget fugt ved regnvejr etc., så skal kælderen enten støbes som en lukket betonkasette eller også skal der tætnes med special-mørtel som f.eks. det Vandex producerer. 

Jeg har set selve Vinorage kasetten (den færdige løsning) og det var flot kvalitet.

hej du! netop den løsning har min svigerinde fået lavet i sit sommerhus af hendes svigersøn.

Han og venner gravede ned midt i køkkengulvet og lavede en rigtig kælder, mure af fundablokke med murstensgulv. Han skød 2 rustfri rør ud i det fri med "ind- og udsugning", for at holde godt klima. Lemmen er lavet i hærdet glas af en firma på Fyn med to aktiatorer med fjernbetjening. Trappen end er lavet af gammelt strandingsgods.

Jeg kan gi dig hans mailadresse for fotos og fif.


 

jeg er meget interesseret i fotos og fif

jeg har kælderen men skal igang med en komplet renovering af køkken så jeg skal have lavet en god løsning

Hej jeg kigger også på denne løsning er der nogen der vil dele erfaring og billeder /. Mål

Hej uldal


Har du nogle billeder af løsningen..?

Hved du hvad løsningen kostede ?

Cv1, nej jeg har ingen fotos, men kan give dig Thomas mail, så kan du kontakte ham der har lavet det. Omkring økonomi giver det ingen mening, hvad andre har brugt. Men det ka du høre ved ham. Giv lyd hvis du skal ha forbindelse. Han flytter til Boston ved månedens udgang.


 

Priser starter fra omkring 50.000 og opefter. Vær opmærksom på at glas døren er mega tung da det er hærdet glas. 50-100 kilo. Men en mekanisme der skubber op ad, gør at den er bekvem at bruge. 


km

Hvad er formålet med at lægge vinen ned under gulvbrædderne , pladsmangel ?


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis