vandsikring

Jeg har 4 klods kasser med vand i.

Jeg skal bruge en billig form for kortslutning eller afbrydelse hvis vandet løber over.

 

Hvad finderder til det ??? skal slukke en pumpe på 230v

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal vandet direkte kortslutte / trække et lille relæ er der ingen vej uden om en lav spænding. Måske 24 volt.
Et meget lille 24 v styrerelæ kan trækkes med den strøm der kan gå i vand alene. Bruger det selv i min kælder til grundvandspumpen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan købe en niveauvippe, som kan styre din pumpe. Den kan styre måske styre din pumpe direkte, selvfølgelig afhændig af pumpens strømforbrug.

fase
Jeg ved at der til alarmer findes noget bånd eller måtter, som laver en forbindelse når det bliver fugtigt, men det kræver jo nok lidt styring, for at kunne slukke en pumpe.
Og jeg ved heller ikke hvor længe det skal tørre, før du kan starte forfra...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kommer lige med en total vild ide...sikkert ikke god

Kan man lave en gruppe med 10a sikring samt HPFI hvor kun pumpen får strøm fra.
Tage en ledning fra sammee nul og face og sætte begge i en krommuffe.
Putte krommuffen i et ø20 rør som dammer en kortslutning hvis der kommer vand i.

Er det total ulovlig ???
Annonce
Skrevet af Urup på 13-05-2016 13:24
Kommer lige med en total vild ide...sikkert ikke god

Kan man lave en gruppe med 10a sikring samt HPFI hvor kun pumpen får strøm fra.
Tage en ledning fra sammee nul og face og sætte begge i en krommuffe.
Putte krommuffen i et ø20 rør som dammer en kortslutning hvis der kommer vand i.

Er det total ulovlig ???

Ud over at det er totalt ulovligt, og utrolig farligt kan du sikkert ikke få en så lav modstand, at du kan lave en kortslutning. Hvorfor lave det så indviklet, sæt da en niveauvippe, som jeg har foreslået, til at styre pumpen. Du må forøvrigt slet ikke bruge HPFI relæet son funktionsafbryder.

Forøvrigt skal pumpen styres af hver kasse eller bare den øverste, fortæl, fortæl.


fase
Skrevet af Urup på 13-05-2016 13:24
Kommer lige med en total vild ide...sikkert ikke god

Kan man lave en gruppe med 10a sikring samt HPFI hvor kun pumpen får strøm fra.
Tage en ledning fra sammee nul og face og sætte begge i en krommuffe.
Putte krommuffen i et ø20 rør som dammer en kortslutning hvis der kommer vand i.

Er det total ulovlig ???

 

Den er helt gal den ide  væk med den med det samme!!!

Du kan lave samme trick med noget lavvolt. Hvor når vandet løber over (der kommer en kortslutning) så trækkes et 12v-24v relæ, som pumpen er sat til. Det giver samme funktion. Det er bare ikke farligt, og ulovligt.

 

Skrevet af Urup på 13-05-2016 13:24
Kommer lige med en total vild ide...sikkert ikke god

Kan man lave en gruppe med 10a sikring samt HPFI hvor kun pumpen får strøm fra.
Tage en ledning fra sammee nul og face og sætte begge i en krommuffe.
Putte krommuffen i et ø20 rør som dammer en kortslutning hvis der kommer vand i.

Er det total ulovlig ???

 

Som andre skriver er det en dårlig ide... jeg har faktisk også været ude for at et hpfi relæ "brændte" klemmerne fast, ved kortslutning, så hpfi'en skulle skiftes... og så er det bestemt ikke en billig løsning 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Sådan....det var jeg også næsten sikker på.
Kan man købe noget brugbare klart til brug ??? lavvolt relæ med 230v ?? evt div varenummere

Jeg har 4 kasser der står oven på hinanden og vandet løber fra den ene kasse i den anden osv.

Hvis en af den stopper skal pumken stoppe

Regner med at sætte en slange studs i toppen af hver kasse hvor vander løber i den samme slange og giver kortslutningen

Må jeg bruger en flyder fra en dykpumpe ??? ved godt jeg skal have den til at virke på en anden måde ellers bygge en 230v relæ inde over .
Kan man ikke gør det næste lovlig
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis