Lysdæmper summer?

Jeg har sat 8 "Lille SunFlux 4,5W 40° LED" op. i mit køkken.

4 af de samme på mit badeværelse.

Begge steder er der sat en "LEDskydelysdæmper 120W" på.

Men... De står begge og summer meget lavt hele tiden. Når man så tænder dem bliver summen noget mere markant? Min elektriker kan ikke helt komme op med en løsning??? Kan i :-)

Derudover. Der sidder de samme pærer i overalt, men i køkkenet er der én pære der lyser MARKANT mindre end de andre, hvad kan det handle om?

Mvh Simon

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der også en lysdæmper i tavlen?
Nej det er der ikke.
min summer også. har hørt fra flere at deres også summer.
Prøv at skifte en af dine Sumflux ud med en alm. pære/spot. Hvis den så ikke summer mere, så er det fordi din belastning ikke er stor nok. Altså at dine pærer tilsammen trækker for lidt Watt.

Burdet dog ikke være tilfældet, hvis der som skrevet er en LED lysdæmper = beregnet til LED.
Annonce

Er det LK LED skydelys dæmper er der en mulighed for at programmere den om fra forkant til bagkant dæmper. Om det hjælper ved jeg ikke. Jeg havde en installation hvor lyset pludselig gik ud. De blev om programmeret så virkede det.
Man sætter dæmper i nederste position, og holder trykknap inde i 5 sec. Så giver lyset et blink og den har skiftet.
ELLER man sætter den i øverste position og gør ligeså
ELLER man sætter den i midte position og gør ligeså-

Jeg ved ikke hvad du skal gøre det kommer an på hvor de står nu, men det er mulighederne. Og du kan bare øve dig på en.

Det kører fint med 4 x 4,5 w på samme dæmper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

RETTELSE:

Jeg troede jeg kunne vejlede efter hukommelsen.Det virkede ikke helt.

Nu sidder jeg med en vejledning på Fuga LED-S 120VA dimmer, den er på engelsk men jeg oversætter efter bedste evne.

Standard indstilling er RC mode, og dæmper genkender den tilsluttede belastningautomatisk. Dette kan dog føre til forkerte funktioner i nogle tilfælde. I det tilfælde kan du . skifte system mode til RL LED mode:

 Sluk Dæmper - indstil skydfer til midten - hold kontakt inde i 10 sec.(lamper giver et blink) så er mode skiftet

Og maks/ mion indstilling er reset-

På samme måde kan man indstille min og maks for dæmper. før / er maks OG efter / er min.

Indstille maks (start i bund) / min: (start i top)

sluk dæmper - skyder i bund / top - tryk knap ind i 10 sec.- lampen tænder med min / maks   lys - træk skyder op til ønsket maks / ned til ønsket min. -  sluk dæmper på switch. Den husker så indstillingen.

i RC mode kan den trække 4-120VA

I RL mode maks. 26VA

Ved andre f.eks. halogen 5-230W

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis