Håndtering af myretue under terassefliser

Hej

Så er det blevet varmt igen og det vrimler med under en af  terassefliserne.

Snart har de fundet vej ind til dagligstuen.

Det er samme sted hver år.

Nogen forlag til hvad man kan gøre for at jage dem væk.

Hvis man købe de små grønne dåser fra Silvan og placere dem tæt på fliserne hvor der er myretue kan de løse problemet, eller er det kun til indendørs brug..

Andre forslag modtages gerne.

 

Tak

 

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mig
Jeg var i Spanien der brugte de kanel. Man da jeg selv havde problemet, syntes jeg ikke der var noget der virkede ordentligt. ind til der var en der kom med det rås at blande vand med sukker og gær. Det er barbarisk, men det hjalp.
Mvh Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]

Flormelis og kartoffelmel eller bagepulver.

Har døjet med myre i drivhuset (under terrasse fliserne) de sidste par år, men i år fik jeg nok og kørte i jem/fusk og købte en lille blå flaske fra Bayer, med nogle myre korn/granunat. Dryssede ud hvad der sammenlagt svarede til 0,25 deciliter, og har ikke set skyggen af myre siden. Dåsen kostede 100 kr, og jeg har nok i den til de næste 10-15 år. Forrige år købte jeg mig fattig i grønne dåser, som kun hjalp kortvarigt.
Annonce
Og her lidt ekstra bonus-info. https://farvelmyre.wordpress.com/10-tips-i-forhold-til-myrebekaempelse/
Skrevet af Frank Chr. på 11-05-2016 22:25
Cola

Hvormeget cola fik 2 du brugt.

 

 

Her er en guide til billig og giftfri myrebekæmpelse: http://www.vifixerdet.nu/index.php/gordetselv-blog/290-slip-af-med-myrene

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Lige en bemærkning til guiden under punkt 4 "Cola som er kunstigt sødet med aspartam, f.eks. Cola Zero er giftigt for myrer"
Myrer rører slet ikke cola - så om der er aspartam (kunstigt sødemiddel) i er underordnet. Myrer hader cola og undgår det helst.

Ps.
Aspartam blev forresten i sin tid udviklet som insektmiddel.
Skrevet af Frank Chr. på 29-06-2016 12:06
Lige en bemærkning til guiden under punkt 4 "Cola som er kunstigt sødet med aspartam, f.eks. Cola Zero er giftigt for myrer"
Myrer rører slet ikke cola - så om der er aspartam (kunstigt sødemiddel) i er underordnet. Myrer hader cola og undgår det helst.

Ps.
Aspartam blev forresten i sin tid udviklet som insektmiddel.

Tak - det er rettet :-)

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis