Vævklæber udenpå grundet filt

Hej Alle

Jeg skal til at sætte filt op i garage og tilbygning.

Jeg har besluttet at bruge grundet filt for at spare en omgang i malerarbejdet, da jeg HADER at male

Jeg får en kammerat til at hjælpe, da han lige er blevet færdig med hele hans hus hvor han selv har sat filt op.

Spøgsmålet lyder så:

Min kammerat har brugt ugrundet filt hos ham selv, og der har han givet det en omgang vævklæber efter han har sat filten op, for at fylde det op og give en pæn overflade. Det mener han også vi bør gøre hos mig, på trods af vi skal bruge grundet filt.

Er dette smart? Tænker at filten skulle være mættet da den er grundet og derfor ikke behøver den ekstra klæber, desuden vil det give en ekstra tur med slibeblokken, da det skal slibes en smule for at jævne eventuelle "pletter" ud.

Hvad siger I? Skal jeg holde fast i at vi bare sætter filten op "som anbefalet" og springer hans ekstra klæber over?

Det skal siges at det er Fermacell plader det sættes op på.

På forhånd tak!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde ikke være nødvendigt. Og jeg ville da aldrig begynde at slibe på filt... ??

De par gange jeg har sat det op, har det også været grundet filt.. Klæber, filt og 2 x maling.

Det vigtigste er et godt jævnt lag klæber, inden filten kommer op.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også