Kan man sy i en letvægtspresenning?

Kan man sy i sådan en fyr, altså en Harald-presenning eller tilsvarende????

Jeg skal bruge den til at lave en prototype af en afdækning, så tænkte jeg det var en billig, effektivt og hurtig måde at få testet det af på. Og man kan nok finde en brugt symaskine til 100-300 kr vil jeg tro.

Jeg antager det er umulig at finde noget lim der holder til den slags plast, og mon ikke de er umuligt at varme de tynde stykker sammen.

Eller er der nogen der har en hel anden ide?

Mvh OM
 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg godt du kan sy i, skal du ud at finde en symaskine så prøv om du kan finde en uden zik zak, de er mere stabile, til tykke uhåndterlige ting..
Men når det nu er en model, kunne du så ikke sy i lagenstof eller lignende, som du sikkert kan finde billigt, hvis kulør og mønster ikke betyder noget.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja men ville jo gerne se om det også kunne holde vand og fugt ude, der er lagenstof nok ikke så godt ;-)
Tænkte også på om kan kunne få noget rigtigt tykt plast på en rulle, og så forsøge at varme det sammen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
dampspær og dampspær-tape, det er næsten ikke til at rive fra hinanden efter et døgns hærdning(vulkanisering)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Almindelig malertape har jeg tidligere brugt til den slags opgaver.

Venlig hilsen
Knud
Hvad med en elektrisk limpistol?

Træd ikke på mine ledninger :o)

Jeg har syet diverse bomtelte og afdækninger også af det billigste pressenning.

Det er fint at sy i den billige Harald-plastik.
Det er smart at holde det på plads med malertape undervejs.
Bare igang med symaskinen. Sy ligesom en sejlmager - sy sammen på vrangen, fold om og sy et ekstra ombuk hvis det skal være stærkt. så bliver der flere paralelle sømme. Ikke for meget zigzag.

Ekstra stærke hjørner/forstærkning med vævede bånd kan du passende sy med sejlmagernål, sejlmagerhandske og vokset tråd (bådudstyrsforretning) fordi når der kommer mere end 4-6 lag ovenpå hinanden så ødelægger du systematisk din symaskine. Så er det ikke sjovt længere.

Jeg har ikke så meget fidus til lim//varmesvejsning (men har heller aldrig prøvet)  - men gaffatape og Tape til Wrap-hø holder jo sindsygt godt. Ihvert fald længe nok til at du kan teste din "prototype".

Hilsen A.


To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også