Hjælp til Miele W 3240 vaskemaskine

Hej LDS'er

Jeg håber, der er en kyndig vaskemaskine reparatør, eller anden som har erfaring fra lignende problem, som kan fortælle mig, hvordan jeg fejlsøger og fejlretter min vaskemaskine.

Min vaskemaskine vil godt centrifugere, men tøjet forbliver meget vådt, men på det seneste har der stået mere vand i maskinen end tidligere.

Jeg mistænker lænsepumpen for ikke at fungere ordentligt eller være defekt, eller så kan afløbsslangen være stoppet.
Jeg tror dog ikke, at det er afløbsslangen, da vi har renses trævlsien jævnligt uden at finde noget i den.

På forhånd tak!


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du testet dit afløb hvor din vaskemaskines afløbsslange er tilsluttet, hvorvidt det fungerer korrekt?

 

fejlen er at der en en luftslange stoppet ned til afl pumpen.
Du skal tage toppen og fronten af maskinen
når du har gjort dette skal løsne den beholder sæbeskuffen normalt er inden i
så ser du ned på afl pumpe der sidder en lille slange ca 14 mm tyk med et spændebånd
denne slangen tager du af afl pumpe og følger den op under beholder hvor sæbeskuffen sidder i
her går den i et y stykke som går ned i en tyk slange og videre hen i slangen der går til afløbet.(pas på der sidder en pakning under det låg som slangen går i du tager bare låget med af)
Du skal afmontere hele slangen inkl y stykket og rengøre slangen så der er fri passage i den
når du har renset slangen montere du hele igen
nu du har fronten af maskinen så tjek lige trykkameret (den lille trekant )det sidder ved sidden af vml om den er tilstoppet.Den sidder med en lille lås som bare skal rykkes ud med en tang selv kammeret sidder kun i pakningen.Når den montere den igen kan du med fordel lige give pakningen lidt sulfo så er den nemmere til at hoppe på plads i pakningen igen
god fornøjelse det hele tager max 1 time og maskinen kan køre igen
Du skal have hele stykket afmonteret

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej Golf1985
😀 Bedre sent end aldrig.
Jeg vil bare lige sige dig tusinde tak for sit svar, som ramte " Spot On ".
Du er sgu ' Dagens mand i skysovs '. 😀
Der er ingen tvivl om, at du ved hvad du taler om.
I den omtalte slange sad der rigtig meget skidt, sågar et stykke papir, hvordan det så end er kommet der ind.
Jeg har renset slangen og skiftet den større gummislange, som leder vandet fra tromlen og ud til lænsepumpen, da der var et mindre hul i denne slange.
😀 Da jeg er newbee, og ikke lige havde den manglende reservedel, så kunne en time ikke lige gøre det, men skidt med det.... 295 kr. og nogle timer, så er min vaskemaskine kørende igen.
Sig mig, er du hvidevarereparatør til daglig? Siden du lige kunne sige, hvad fejlen skyldes?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
AJohansen: Prøv at klik på Golf hans signatur, han er meget vidtfavnende inden for de dele.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg fandt aldrig ud af at pille "sæbeskuffeholderen" af. Men hvis man tager, forsiden og venstre side af vaskemaskinen, kan man tage de to slanger og y-stykket af. Også her var den lange slange sat til i snadder. Trykluft og varmt vand rensede det.
På YouTube findes der en fin instruktion i at pille fronten af. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis