Jonsered FR 13 med 12,5 hp B&S starter ikke...

Hej.

Jeg har en FR13 med B&S motor, der efter vinteren ikke vil starte. Den tørner som den skal når jeg drejer nøglen, men slår ikke igang. Jeg har prøvet med lidt diesel/bezin start, selvom jeg godt ved, at det ikke er det bedste for motoren. Men den slår kun meget kortvarigt i gang. Og, ja, jeg har tjekket at der er brændstof på 

 

Jeg havde det samme problem i sommer, hvor den, efter at have startet og kørt upåklageligt i flere måneder, pludselig ikke ville starte. Jeg tjekkede alt hvad jeg kunne komme i tanker om; brændstoffilter, brændstoftilførsel osv. Og intet hjalp. Men efter at have ladet den stå i nogle dage prøvede jeg igen, og så slog den i gang, og kørte uden problemer resten af sommeren. Og jeg aner ikke hvad der pludseligt fik den til at starte.

 

Er der nogen der har et bud?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Morten Kjeldsen på 22-04-2016 11:56

Hej.

Jeg har en FR13 med B&S motor, der efter vinteren ikke vil starte. Den tørner som den skal når jeg drejer nøglen, men slår ikke igang. Jeg har prøvet med lidt diesel/bezin start, selvom jeg godt ved, at det ikke er det bedste for motoren. Men den slår kun meget kortvarigt i gang. Og, ja, jeg har tjekket at der er brændstof på 

 

Der er noget, der kan tyde på motoren ikke får benzin indvortes når et pust dieselstart kan bringe lidt liv til motoren. Derfor bør du tjekke om benzinen kan løbe til karburatoren ved og tage benzinslangen af karburatoren. Er det i orden renser du karburatoren for skidt og mow, også dysserne. En kompressor med en luftpistol er nummer et til dysser, men hår fra en opvaskebørste/pensel plejer heller ikke og være så ringe. Tynde stykker ståltråd/og stumper fra enstålbørste er fy fy skamme sig !

Held og lykke med og få liv i dyret og fortsat god bededagsferie/weekend.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Morten Kjeldsen på 23-04-2016 15:22
Hej Leif.
Ja, jeg tror det var brændstoffilteret. Der kom ikke meget igennem. Så det er nu renset, og karburatoren blev bare blæst igennem. Nu spinner den. Tak.

Selv tak for tilbagemeldingen, det er dejligt når det går så nemt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også