Skal jeg klage?

Hej herinde

Jeg er ny her, så sig endelig til hvis jeg bryder nogle regler af en art, eller hvis jeg har lagt mit opslag i et forkert underforum

Se billeder her – teksten er nok nemmere at forholde sig til, når man har set billedet af køkkenet.

 

Min situation, den korte forklaring:

Jeg hyrede tømrer til at bygge et køkken i en gammel københavner-lejlighed. Den specialfremstillede (ekstra dybe) køkkenbordplade er ikke blivert bestilt dyb nok (tømren og jeg målte sammen, og han sagde god for målene), og der er derfor et gab mellem bordplade og køkkenvæg på op til 3,5 cm, og en kanten på bordpladen som går ud over skuffelementerne som borpladen er monteret på, er på det mindst dybe sted kun 1 cm.

Skal jeg forlange en ny bordplade på tømrens regning?

 

Min situation, den detaljerede historie:

Jeg er ved at sætte/få sat lejlighed i stand. Da det er en gammel lejlighed, og mange væge er skævt, valgte jeg at få tømrer til at lave køkkenet, da jeg selv ville få svært ved at få tingene til at være i vatter, skære køkkenbordpladen til så de smyger sig op af væggen og så videre.

Det viste sig at vi blev nødt til at bestille nogle ekstra dybe laminat-bordplader, fordi dem fra Ikea ikke var dybe nok. Jeg målte ud sammen med tømren, og tjekkede flere gange med ham, at målene var korrekte, inden jeg bestilte de specialfremstillede bordplader.

Nu har tømren monteret bordpladerne, og den lange af dem er bestilt i en dybde som var for lille, og desuden har han skåret forlige lovlig meget af bordpladen  – det betyder at gabet mellem den bagerste bordpladekant og væggen er til 3,5 cm på det dybeste sted, og den del af bordpladen som stikker ud over de skuffeelementer som den er monteret på, er blot 1 cm på det sted hvor den stikker mindst ud over.

På den korte bordplade er afstanden mellem bagerste bordpladekant og væg blot 2 cm, og bordpladen stikke 4,5 cm ud over skuffelelmenterne, hvilket var det vi sigtede efter da bordpladerne blev bestilt.

Den lille bordplade kan nok godt rykkes en anelse længere ind mod væggen, og det vil også gøre det muligt at nøjes med de små kantlister, som var det vi mundtligt aftalte.

 

Skal jeg klage og forlange at få en ny borplade?

 

Og en komplicering: Det er i mellemtiden blivet monteret en gas-kogeplade, som så skal afmonteres og genmonteres af en VVS'er. Det er vel mig selv som i så fald skal dække den udgift, da jeg selv har bestilt VVS'eren som monterede gassen efter at bordpladen var monteret?

 

 

Tømren kommer forbi i morgen, så håber meget at I vil dele jeres meninger inden da

Med håbefulde hilsner

Allan

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du selv har bestilt bordpladen, vil jeg mene du selv hænger på det med forkert størrelse.
Har tømmeren skåren forkert, må det være hans ansvar..
Men jeg synes han burde have nævnt over for dig, at pladen ikke passede, inden han monterede den.

Men tag nu en snak med han, måske han har en løsning, som du kan blive tilfreds med..
Har du fået regningen, og betalt den..

Vi prøver igen, i morgen --

Tak for det hurtige svar!

På den ene side hælder jeg til, at jeg selv hænger på bordpladens manglende dybde, men på den anden side er den jo bestilt efter mål som tømren har sagt god for, så i lyset af at jeg flere gange tjekkede op på målene med ham, så synes jeg at han som fagmanden burde have givet mig nogle andre mål.
Jeg har betalt regningen.


Jeg vil snakke med ham i morgen.

Flere tilbagemeldinger er meget velkomne

Hvad fandt i frem til ?

Mvh. Christian M
 

Der blev skåret en passende kile af det stykke af pladen som blev skåret af, og det er blevet limet pænt på. Man kan næsten ikke se at det er blevet repareret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis