Slibe hak væk på klinke

Så skete det Et halvt år efter vi fik renoveret vores trappesten med Hasle klinker, kom der flyttemænd til ejendommen. De lagde stålkøreskinner på trappen, så de kunne køre indboet på elektrisk sækkevogn.
.Da de var kørt, så vi at der var slået en flig af forkanten på en klinke. ( fa#*^ sg@ og hel##*+)
Er det muligt at slibe det væk, da vi desværre ikke har nogle klinker i reserve, og de er jo næsten umulige at opdrive.. Jeg har haft fat i flyttefirmaet, og de ville "kigge på det" jeg har desværre ikke de store forhåbninger, da vi har prøvet det før med en entreprenør, og det han lavede var det værste makværk jeg har set.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede kunne være godt Har måske nogle forbindelser på Bornholm.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej BMF:

 

Ja du kan slibe med:
http://www.primusdanmark.dk/flapskiver-c-57_444.html - måske hedder de også andet end "Flapskiver".
Den er ikke så agressiv, og kan lave bløde kanter.
Og evt forsigtigt med andre slibeskiver til sten.

Det er MEGET svært at skifte enkelte klinker på sådan en trappe! 

Jeg har selv genopmuret en løs trappe.
Jeg har slebet de gamle klinker rene før gen-oplimning + slevet hakker og kanter lidt rene - NETOP fordi jeg ikke havde klinker i reserve.

Siden fandt jeg ud af at man kan købe diverse klinker hos: http://www.genbyg.dk/da/

Hvis jeg havde vidst det, så havde jeg jo ikke genbrugt de knækkede. Men man kan jo bare prøve at blive klogere.

mvhA


To ulykker kommer sjældent alene.
Foreløbig tak til jer begge. Jeg var i det lokale "Flisehus" i dag, og der var en lille udstilling med Hasle klinker. Så de ville prøve at kontakte firmaet for at høre nærmere, om de kunne skaffes.
Vh. og go' weekend

@ Bygningskonstruktør
Hej
Jeg har lige hørt fra "Flisehuset", og de klinker de kunne skaffe var helt glatte, dem vi har på vores trappe er en smule "smergelagtige" i overfladen, så de er skridsfaste. Håber det giver mening.
Kan du mon hjælpe mig videre i min søgning efter de rette ?
Målene er: 215*104*19 mm, og jeg vil kalde farven for rødbrun.

Mvh. Troels

Annonce
Skrevet af BMF på 20-04-2016 20:48

@ Bygningskonstruktør
Hej
Jeg har lige hørt fra "Flisehuset", og de klinker de kunne skaffe var helt glatte, dem vi har på vores trappe er en smule "smergelagtige" i overfladen, så de er skridsfaste. Håber det giver mening.
Kan du mon hjælpe mig videre i min søgning efter de rette ?
Målene er: 215*104*19 mm, og jeg vil kalde farven for rødbrun.

Mvh. Troels

 

 

Katten var løbet med målet  Det skulle være 210*104*19

 

 

Så har jeg fået fat i klinker magen til.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis