Dårligt murerarbejde: Se billederne

Hej

Vi valgte desværre det helt forkert murerfirma da vi skulle bygge vores nye hus. Jeg har netop udført en bedømmelse på Ekspertlisten ( www.ekspertlisten.dk/firma/murerfir...s-29151075 ) men det løser jo desværre ikke de alvorlige problemer som vi står tilbage med. 

Er der nogen, som kan oplyse, om det vil være muligt at udføre lokale reparationer uden at hele huset (2 plan) skal omfuges ?

Se vedhæftede billeder:

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er han med i byg garanti ordningen, så kan i jo klage den vej rundt...

Det er jo altid en mulighed at få fugerne fræset ud, og så fuge op igen, så kan fugerne blive helt perfekte...

Vi prøver igen, i morgen --
det ser godt nok ikke godt ud. er den blevet muret op i frost vejr?
jeg har set det der en gang før for mange år siden og der blev hele huset fuget om.

>Den samlede enterprisesum er over 1 mill kr.< Har han en totalenterprise, for murerenterprisen alene behøver jo ikke at være over 1 mill.kr.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Nej, det er muret i sommerperioden.

Mureren havde kun murerenterprisen, men det gør desværre ingen forskel, idet betingelsen er at den samlede enterprise skal være på under 1 mio. gældende for hele byggeriet. Det har Byggaranti oplyst da jeg ringede til dem, og det fremgår også af deres betingelser. Jeg finder det også yderst mustisk, for hvorfor skal øvrige enterpriser (f.eks. el og VVS) blandes sammen med murerarbejdet.
Annonce
Nu kan man jo af gode grunde ikke se hele muren, så det er jo umuligt at sige, om skaderne kan repareres lokalt. På det første billede ser det dog ud til, at det kun er småfejl rundt omkring, og ikke hele muren, der er lavet dårligt. Så mon ikke bare fugerne kan kradses ud lokalt og fyldes så igen.

Et tip: Fjern firmanavnet fra dit første indlæg. Derefter ringer du til mureren, og beder ham om at rette fejlene. Du får absolut intet ud af at udstille firmaet på denne måde. Det eneste du kan være sikker på, er at de ikke vil være interesseret i at samarbejde med dig om at opnå et godt resultat.
Firmaets svar på alle mine reklamationer har været en stor ekstraregning. Dette til trods for en skriftlig aftalt fast pris, hvor der i aftalen yderligere var lukket af for forsøg på ekstraregninger. Denne ekstra regning blev naturligvis ikke betalt, til gengæld modtog jeg en række trusler fra firmaet, og der var over en lang periode.

Hvor ville jeg have været glad, hvis jeg havde kunnet læse om firmaets arbejde og opførsel inden jeg entrerede med dem.
Problemet med en "anmeldelse" som din, er at den ikke kan bruges til noget. Der er altid to sider af en sag, og det kan jo let være dig, som er en helt umulig kunde, som firmaet har kæmpet med gennem hele projektet. En anonym anmeldelse er der ingen som vil tillægge nogen værdi. Det mindste du kan gøre, når du udstiller andre, er at stå frem med dit fulde navn. Jeg siger ikke, at du er en umulig kunde, som har stillet urimelige krav (udfaldet er trods alt ikke særlig godt), men alene ved det, at du kan finde på at hænge et firma ud anonymt i stedet for at løse problemet i mindelighed, får man let tanken, at det kunne være tilfældet.

Men igen, det er umiddelbart småfejl, som ikke tager ret lang tid at fikse.
Du har snart et 1 års gennemsyn og her vil han blive stillet til ansvar for sit arbejde.. Få en byggesagkyndig ind over, han vil nok kunne hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg har absolut ikke haft nogen hensigt om at være anonym. Jeg skrev netop mit fulde navn, men Ekspertlisten forkorter så til fornavn + første bogstav fra efternavnet. Er der oplyst et brugernavn anvendes dette. I mit tilfælde giver det samme resultat.

Når henvendelser om reklamationer ignoreres, og man i stedet fremsender en ekstraregning på ca. 30.000,- kr. selv om prisen var fast og uden mulighed for ekstraregninger, er det nok lidt op ad bakke at løse sagen i mindelighed. Firmaet har forsøgt sig med diverse trusler og advokat, men naturligvis uden held.

Jeg er helt sikker på at firmaet synes, at jeg er en umulig kunde, som ikke blot betaler de ekstraregninger som fremsendes. Yderligere har jeg jo tilladt mig at kræve kvalitet i det udførte arbejde.

Der er ingen grund til at have ondt af firmaet, som gennem hele forløbet har haft alle muligheder for at overholde vores aftale, og udføre en ordentlig kvalitet. Det kræver ikke den store indsats at overholde de få basale regler for murerarbejde for at sikre et ordenligt resultat. Jeg er sikker på, at tidforbruget er stort set det samme.

Billederne er jo kun uddrag, og problemerne er spredt over husets facader, som fra jord til gesimser er ca. 6 meter høje.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis