Sandspartel og gamle huse

Hej!

Vi er igang med den store tapesering af vores 100+ år gamle hus.

De gængse bøger om begyningsrenovering af gamle huse, bliver diffuisons åbne materialer lovprist til skyerne, hvilken jeg godt kan følge.

Men enklete steder i vores hus  er der brugt sandspartel på de pudsede vægge, og det har jeg også tænkt mig at bruge, men jeg ville lige hører om nogen har erfaring med at bruge sandspartel som jeg kun kan antage er diffuisonstæt.

har du haft ubehagelige oplevelser med sandspartel? eller har du måske smurt alle vægge i dit gamle hus fra 1870 ind i sandpsartel uden problemer?

 

Mvh.

Nicholas


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nicholas,

Jeg har fuldspartlet mange mange gamle huse gennem tiden og det skaber ikke problemer. Du skal dog være opmærksom på, at sandspartelmasse ikke er et helt mineralsk produkt ligesom fx. puds, kalk eller lignende, men spartelmassen er dog stadig difussionsåben dog ikke helt så meget som mineralske produkter.
Hvis man ønsker den glatte overflade som en spartlet overflade giver, så er der ikke andre alternativer end at spartle det med sandspartelmasse, men du skal bestemt ikke være nervøs for det.

Mvh Kresten

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk

Hej Kresten

Tak for svaret.
Mon ikke et lag sandspartel er bedre en 5 lag tapet + maling som vi har fjernet

 

Det er rart at hører andres praktiske erfaringer. Jeg spurgte i det lokale byggemarked et ligende spørsgmål, hvor de spurgte om jeg var 'en af de krakilske typer der absolut skulle havde de originale matreialer'

-Og læser man om renovering af ældre bygninger, så står der næsten, at hvis man male med nymodens akryl malinger så rådner huset op indevendig fra! (ja lidt overdrevet fremlagt)


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også