Gaskomfur, gnisttænder virker ikke.

Står her og døjer lidt med mit ene blus på gaskogepladen. Det vil ikke starte med gnist tænderen. De 3 andre virker fint, har prøvet at rense godt omkring den uden held, skubbe den lidt tættere på osv. Og var egenligt klar til at erklære den død - Indtil jeg lå mærke til at den gnister ganske fint, når blot der er flammer på blusset i mens.

 

Nogle gode bud på hvad jeg er oppe i mod her? Er vi ude i et opkald til gasmanden og en klokkeklar udskiftning, eller kunne vi være ude i en fejl40 et eller andet sted? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det en skam, du ikke fortæller hvem der har begået apparaturet samt typenummeret. Et billede af brænderen vil måske endda være det bedste. 

Det lyder underligt at tænderen gnistre når der er flamme på blusset men ikke uden (flamme). Prøv lige og kig ordenteligt efter uden flamme en gang til. 

Men ellers plejer den type problemer og skyldes at brænderen trænger til rengøring. Det der normalt sker, er at gassen på grund af urenheder ikke kan sive hen hvor gnisten springer og derfor ikke bliver antændt.

Håber mine gisninger holder.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er en Gorenje kogeplade, har lige smidt manualen tilbage i kælderen, så model nummer venter vi med til jeg bliver stædig nok til at gå ned og graver manualen frem igen

Men det er et hvidt gnisttårn, ca 1-2 mm fritlagt spids.

Og jeg har lagt på hovedet og kigget derned gentagende gange, i lang tid, der er ikke nogen(synlig) gnist at spore. Har prøvet at ligge en skruetrækker på, i håb om gnisten ville springe derfra, men uden held. Men jeg prøver at smide alt hvad jeg kan igennem opvaskemaskinen, og så får den en tur med stålbørsten når vi er på den anden side. Så ser vi på om det hjælper .

Tak for de gode inputs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis