Gulv i stue etagen

Jeg har netop opdaget at en af bjælkerne under gulvet i vores soveværelse nærmest ligner en svampefarm, og der ingen isolering er i gulvet (Ligger næsten direkte på jorden). Det blev opdaget da jeg pillede vores gamle skabe ned, for at sætte nye op. Det gamle skab stod på tagpap / vindpap, der også var lagt op af muren. Nederste halve meter på muren er ramt af skimmelsvamp, ligesom de gamle gulvbræder er opfugtet de første 5-10 cm fra væggen over 1.5-2m, i første omgang forsøger vi at køre det som en rørskade, da det kunne se ud til at det er selve wc kummen på modsatte side af væggen der er årsagen til fugt problemet (det er en indvendig væg).

Men svampefarmen skal jo fjernes i soveværelset, og der skal laves nyt gulv. Har læst rundt om, og alle steder jeg har set, bliver der nævnt betondæk i forbindelse med gulv konstruktioner. Men er det overhovedet nødvendigt? Kan man lave det med rockwool terræn plader, med et 22mm spånpladegulv ovenpå, evt. med en plastik membran mellem rockwool og træ, for at lave damp / radon spærre. 

Grunden til mit spørgsmål, er at jeg syntes det er lang tid at vente på udtøring af beton etc. før man kan komme videre i forløbet med at ligge gulv, og få soveværelset genetableret (Og jeg savnet min seng 

Det skal lige siges at soveværelset umiddelbart er det sidste rum i huset, der IKKE har fået lavet nye gulve (af forrige ejer).. Resten af huset er med støbte gulve (de fleste med gulvvarme)

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis