Overskue el-dåse

Hej LDS,

Har købt en fin lampe i IKEA, til soveværelset, som skal hænges op. Er nybegynder indenfor alt EL-arbejde, så fik set en video på silvan.dk om emnet. 

Det så jo let nok ud, men så mødes man af virkeligheden, nærmere betegnet nedenstående billede. 

Opgaven er, at få sat en ledning i dåsen, men hvordan pokker griber jeg det an? Har sat nogle tal-angivelser ud for de forskellige dimser. Håber det kan hjælpe på det

Vh Niels

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skrue 5 og 2 er mit bud...

Den blå ledning fra lampen i ved skrue 5

Vi prøver igen, i morgen --
Den skal jo monteres hvor du kan se 2 ledninger...... Da der ikke er nogle tilslutningen på bagsiden så burde det være til at finde ud af. Hvis den blå ledning sidder i en muffe der sidder løs vil jeg bestemt flytte den over i en af de andre hvor der ingen ledninger er i

Mvh

 

Thomas

Den blå ledning skues løs i 6 og monteres ind i 3.
Så skal din lampe på 2 + 5

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fedest, tak allesammen - der kom lys på. Jeg fik samlet som "ev elmand" foreslog. Piece-of-cake, når man lige ved hvordan.
bliver sku lidt bekymret når jeg ser de samlemuffer uden isolering !!

men du fik lys læser jeg (og ikke lysbue mellem dem)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
Skrevet af Seti på 30-03-2016 18:03
bliver sku lidt bekymret når jeg ser de samlemuffer uden isolering !!

men du fik lys læser jeg (og ikke lysbue mellem dem)

Det behøver du ikke være bekymret over, det er et billede af udløbsrosetten uden låg. Når låget er på kan du ikke få stød. Godtnok er den ene klemme ikke helt på plads, men er nemt at bringe i orden.


fase
hmmm er sku mere bekymret over om du kan styre at de ikke kommer for tæt så du får lysbue... brandfare

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Når den løse klemme er sat på plads, er der ingen problemer i den udløbsroset.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis