Myford ml7 drejebænk

Hej alle jer drejebænks fans,jeg har købt en myford ml 7 drejebænk.Mit spørgsmål er om smøring af glidelejer i hoveddokken ,myford anbefaler en hydraulisk olie h32 nuto,jeg har ikke så meget forstand på olie så jeg har brugt en syntetisk olie ,som jeg bruger som motorolie til min bil er den ikke god nok,når den kan bruges til en højt ydende bilmotor?uden at vide det tror jeg ikke at tankstationer ligger inde med myford olie på forhånd tak


J.J.Larsen
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny.

Da jeg i Ruder Konges tid stod i lære på en cementfabrik, brugte vi en ganske almindelig 30´er motorolie. Jeg ville købe en motorolie i Aldi, eller hvor du nu handler. Drejebænken kan køre på det meste smørelse, bare det ikke er for tykt eller tyndt, derfor er en almindelig motorolie helt fin.

God fornøjelse med drejebænken, der er næsten ingen grænser for hvad sådan en kan bruges til.

Mvh Finn
Hej Johnny
Hvis jeg bestiller de 2 "rigtige" olier i England, vil du så være med på en halvpart ?
Både Esso Nuto 32 til smøring i nipler og Mobil Vactra No2 til vanger koster 16.5 £ for 1 liter, og der er til MEGET lang tid i en halv liter

Mvh
Søren
Ishøj

Hold nallerne fra roterende dele

Hej Søren jeg har efterhånden googlet emnet angående smøring af myford ml7,og jeg er efter hånden blevet enig med mig selv om at det ikke har den store betydning angående typer af olie,jeg bruger selv en 5/40 motorolie fuld syntetisk som jeg bruger til min bil,men ellers tak for tilbuddet.

J.J.Larsen
Vil i have "rigtig" vangeolie, så har gammelgags kædesavsolie, samme egenskaber.
(det nye bio olie tror jeg ikke dur)
http://www.harald-nyborg.dk/p8884/sana-kaedesavsolie-1l

Jeg bruger nu også almindelig motorolie til at smøre vanger, og div på min Boxford, det fungere fint.
(hovedlejerne er fedtsmurte koniske rullelejer)

Vi prøver igen, i morgen --
Olie 5/40 syntetisk til lejepanner til myford ml7 kan efter min over bevisning godt bruges til lejerne, det handler vil bare om at olien er tynd nok til at gå gennem oliekanalerne så det kommer frem til lejepannerne,hvis andre har en anden opfattelse er jeg åben for andre foreslag og en begrundelse for dette

J.J.Larsen
Annonce
Olie til vanger bruger jeg også kædesavsolie fra HN den hænger godt ved

J.J.Larsen
Hej ,jeg står for at skifte mit trapetz gevind på min myford ml7 både på forsætter slæde og tværslæde,men mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal identificere gevindet, jeg ved ikke om det er tommer eller mm .Gevindstænger har en udv diameter på 9,5 mm og har 14 rynker på en tomme, men i følge myford manual skal forsætter slæden gevindstang kun have 10 tpi, så jeg er i tvivl om det er mm gevind. Håber i kan hjælpe mig vh Johnny

J.J.Larsen
Hvis maskinen stadig er samlet, er det nemmest at måle med et måleur...
"Kør" slør væk, nulstil måleur. kør en o/m på håndtaget..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens,jeg er ny på teglværket når jeg har kørt en omgang på håndtaget hvad så, jeg blev ikke rigtig klogere,

J.J.Larsen
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis