Skimmelsvamp

Vi har været uheldig at få en lille smule skimmelsvamp ved nogle vinduer pga dug der ikke er røret væk.
Der er også en meget lille smule ved et sengebord der har stået op af væggen.
Vi snakker ikke kæmpe plamager.
Jeg har tænkt mig at rense med protex, og bagefter behandle med protexSkimmel for det ikke kommer igen (ved godt årsagen til det(dug) skal fjernes).
Mit spørgsmål er så...
Når jeg har behandlet med protex og protexSkimmel, kan jeg så godt male tapetet over? Eller vil det kunne "bryde" ud igen efter sådan en behandling?

Vh
Jvjensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en seng stående op af hjørnet, mod 2 ydermure. Og der kommer også en lille smugle skimmel med tiden. Men det er lige til at vaske væk med varmt vand, med lidt rodalon i. Mere skal der ikke til. Kan man ikke undgå at der kommer plamager efter det, så må man jo lige give det en gang maling.
Hej lllisher
Problemet var bare jeg læste at det åbenbart godt kan komme igen og man skulle fjerne det sngrebne tapet.. Men tænker med en ordentlig behandling dør det nok?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sagtens slå det ned med rodalon. Der er ingen grund til at fjerne det, hvis det bare er et lille overflade problem.
Mit hjørne vil altid have det problem, så længe jeg har sengen stående foran. Og dit skimmel vil også komme igen, hvis ikke du får fjernet årsagen til det kommer. En løsning for dig kan måske være at sove med døren åben, eller bare på klem. Så har du en stor luftudskiftning om natten. Dette kan jeg dog ikke, da der ligger en stor bulldog på den anden side og snorker, meget højt. Så den forbliver lukket :p
Ja vi har også en kæmpe farlig hund (dansk svensk gårdhund) så vi er også nødt til lukket dør :-)
Skrevet af jvjensen på 04-03-2016 16:14
Ja vi har også en kæmpe farlig hund (dansk svensk gårdhund) så vi er også nødt til lukket dør :-)

 

Hvis den er lige så farlig som de Dobermann vi havde, så ender den vel oppe i sengen?

Hvis vi ikke fik lukket døren meget omhyggeligt med pind under håndtaget, var vi helt sikre på, at i løbet af natten skulle møgdyrene nok snige sig op i sengen. Det kan gå MEGET stille for sig, lige indtil lortet falder i søvn og begynder at strække og vende sig.

 


Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af ktm på 04-03-2016 16:35

 

Hvis den er lige så farlig som de Dobermann vi havde, så ender den vel oppe i sengen?

Hvis vi ikke fik lukket døren meget omhyggeligt med pind under håndtaget, var vi helt sikre på, at i løbet af natten skulle møgdyrene nok snige sig op i sengen. Det kan gå MEGET stille for sig, lige indtil lortet falder i søvn og begynder at strække og vende sig.

 

 Det må skyldes jeres seng var for stor på det tidspunkt.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har fornyligt opdaget et lidt kraftigere skimmelangreb i et hjørne bag en kommode og havde en byggeteknikker ude for vurdere det. Anbefalingen var at vi pillede tapet og paneler af og behandlede med protex.
Efter jeg har gjort det, kunne jeg konstantere at det kun sad på overfladen.
Pointen er at hvis fugten kommer indefra skal det være ret grelt før det er nødvendigt at pille tapetet af.
Har fornyligt opdaget et lidt kraftigere skimmelangreb i et hjørne bag en kommode og havde en byggeteknikker ude for vurdere det. Anbefalingen var at vi pillede tapet og paneler af og behandlede med protex.
Efter jeg har gjort det, kunne jeg konstantere at det kun sad på overfladen.
Pointen er at hvis fugten kommer indefra skal det være ret grelt før det er nødvendigt at pille tapetet af.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også