Glans til maling af væg bag kogeplade

Hej
Jeg har i noget tid kigget efter en stænkplade jeg synes passede til mit nye køkken, uden held. Så jeg vil i stedet enten male en firkant i en høj glas eller bare beholde det som det er (hvis det kan holde).

Jeg har malet mit køkken 2 gange med denne maling (glas 25):
http://www.dyrup.dk/dyrup/produkter/inde/vaegge/dyrup%20dekstrem%20koekken%20og%20bad.aspx

Kan nogen give et råd om min nuværende maling vil være holdbar nok, eller om jeg skal ud i en højere glas til området over kogepladen?

Jeg er med på, at jeg selvfølgelig jævnligt skal sørge for at rengøre væggen.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at få skåret en glasplade i netop den størrelse der passer dig, og sæt på væggen ?
Så kan man se væggen, men det er nemt at gøre rent.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vil nu heller ikke anbefale maling. Men hvis du besluttet på det så ville jeg nok gå lidt højere i glans i den firkant . Nok glans 40 for at være sikker på det holder i længden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsa

Vi har malet én gang (2 lag) i 2007 med Flügger Dekso 25 på glasfilt og det har holdt lige siden. Let at gøre rent med en klud og intet slid at se selv her 9 år efter.

Mvh Rasmus
helt roligt: ved komfuret skal fedtstænk nok sørge for rigelig glans.

Det kommer simpelthen for meget an på hvordan og hvad for noget mad i laver.

Er du til malet væg - regn med at male om igen om 1-2 år. Det er jo heller ikke mere end et fyraftensprojekt at male køkkennichen.

Tak for svar.

Jeg prøver at lade det være som det er nu, så må vi se om et par år om jeg må i gang igen
I mit køkken er der også malet med et par lag maling i glans 25. Og det har indtil videre holdt upåklageligt siden 2002.
Kønnet er i daglig brug og vægen naturligvis vasket og aftørret mange gange siden. Det har ikke givet nogen problemer overhovedet.

Og med den erfaring vil jeg i dag ikke vælge hverken stålplader eller glasplade.
Min væg er bygget i porrebeton spartlet og beklædt med glasfilt.

Mvh Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også