Lime wediplade til mdf. Lim eller fliseklæb

Jeg skal til at bygge et bord til vores terasse. Eller jeg er i planlægnings fasen lige pt. Og skal lige have styr på de sidste ting, til hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg vil gerne have klinker på overfladen. kort beskrevet vil jeg bygge en ramme (bordplade) på ca. 120x240 ud af 45x95 trykket reglar. Hvor jeg så fræser ud så der kan ligges en 22mm mdf plade ned i rammen. Derpå vil jeg så have en wedi plade limet fast, så jeg har et un derlag til fliserne der ikke arbejder, så de ikk bliver løse med tiden.

Billedet herunder, skal illustrere rammen som er bygget af 45x95 reglar. Hvor det røde er det stykke der bliver fræset væk, så der er plads til en 22mm mdf, 10mm wediplade og 10mm klinke +5mm fliseklæb.

fliserne vil derefter blive fuget. Og den yderste fuge, ud mod reglarne, vil blive lavet i en sort MS byggefuge.

Er der nogen der kan komme med nogle gode råd eller ideer, faldgrupper eller andet jeg skal være opmærksom på? 

Klinkerne og limen skal selvfølgelig kunne tåle frost, og det samme med den trælim jeg bruger. 

Men kan man nøjes med at bruge fliseklæb til at få wediplden til at side fast på mdf pladen, eller skal jeg bruge noget rigtig lim, som Turbo Tack, eller lign.

Tak for jeres opmærksomhed 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis