Termoruder

Hejsa

Meget dumt spørgsmål... Men hvad bruger termoruder egentligt mest til? Jeg tænker at prisen på thermoruder er ikke særlig meget, så det er nok ikke optimalt at bruge til et hus. Men jeg vil gerne i gang med et drivhus projekt indenfor et åar tid, så vil de kunne bruges der?

Jeg så lige denne her på dba:
http://www.dba.dk/termorude-2-lags-maal-165/id-1019895429/

mvh Mads

 

 

 

 

 

 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Termoruder kan sagtens anvendes til drivhus, og rigtigt anvendt kan de medvirke til, at du kan forlænge drivhussæsonen i forhold til enkeltlagsglas.
Men
1) Vægten af ruderne betyder, at du skal lave et særligt skellet, der kan bære ruderne, herunder også tagruderne med våd sne på.
2) Du skal sikre at du kan komme af med overskudsvarmen om sommeren, så du ikke brænder alle planterne af i huset.

 

PS Det er ikke ualmindeligt, at man skiller en termorude ad, og anvender glasset som enkeltlagsglas til drivhuse.

Det må være skønt med et termorude-drivhus. Men jeg tror det vil blive temmelig besværlig at skaffe nok brugte termorude af ens størrelser. Men man kan selvfølgelig bygge drivhus efter rudernes mål - det er ret charmerende har jeg set. Mon ikke det er muligt at få gratis termoruder på genbrugspladsen, hvis man snakker lidt med pladsformanden - ruderne bliver vist alligevel kørt til deponi.

Ps. Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis