Hvad gør jeg med gulv i bad ?

Hej alle,

Jeg har et ældre bad i kælderen som jeg er ved at gøre lidt ved.
Der har været 2 lidt uhensigtsmæssige vægge dernede som jeg har væltet, der er så kommet 2 "huller" på ca. 12x 60centimeter som jeg gerne vil spartle (gider ikke fliser) de er ca en 5-6 cm dybe.

De er begge i vådrums zone ! Det ene hul er sådan at vand fra badet vil løbe forbi på sin vej ned til risten.

Nogle gode råd ? - er det mon en vådrums spartelmasse som males bagefter,
Kan bare se at de ofte kun er til en 3-4mm max - her er der jo 5-6 centimeter.

På forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal lige siges at der er små mosaik klinker over hele gulvet,
Men jeg ønsker ikke disse i mine "huller"
Kunne du indsætte billede? snakker vi om gulv væg eller loft?
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej, ved ikke hvorfor den har vendt om, og jeg kan ikke lige se hvordan jeg roterer dem herinde... men jeg håber i kan se ideen og at det er gulvet (og egentlig også væggen op langs brusen) der skal spartles....

 

 

Efter min mening er spartel ikke den rette løsning men at du pudsser det op og maler.
Om det er kønt eller ej... ja det lader jeg andre om......
Men billigt er det da :-)

MVH Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ok! skal jeg så male med vådrumsmaling til sidst ? er det ok til bad? og der kommer ikke fugt ned igennem ?
Skrevet af njord på 22-02-2016 09:11
Efter min mening er spartel ikke den rette løsning men at du pudsser det op og maler.
Om det er kønt eller ej... ja det lader jeg andre om......
Men billigt er det da :-)

MVH Njord

Hvis du pudser det op så brug beton til gulvet - cement/sand - 1/3. Det er tæt. Sørg for at der ikke er støv i bunden og fugt det inden du klasker betonen i. Jeg vil tro du også kan bruge fliselim - det bliver også hårdt.

Enig i Njords kommentar : Om det er kønt eller ej........................

Vådrumsmaling er fint til væggen - til gulvet skal du nok over i noget 2-komponent for at det kan holde.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hejsa, tak for svar. Weber har vel ikke en færdigblanding ? og skal der ingen membran på bagefter? det kan bare males med beton maling eller ?
Skrevet af emjaygraphics på 22-02-2016 09:55
hejsa, tak for svar. Weber har vel ikke en færdigblanding ? og skal der ingen membran på bagefter? det kan bare males med beton maling eller ?

Dybest set skal der vådrumssikres - men med så lille en reparation når der ikke er vådrumssikret i forvejen får du det alligevel ikke helt tæt - det var noget andet hvis det var hele rummet du ville renovere.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og hvad er det præcist jeg skal købe ? Tak !
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også