AEG vaskemaskine

Har lige købt en helt ny aeg lfl 66804 vaskemaskine. Ved første uldvask viste den fejlkoder e10 (problem med vandtilførsel) jeg kontrollerede om alt var som det skulle være og vaskede igen -samme kode. Fik vaskemaskinen byttet hos forhandleren til en ny og igen opstod præcis samme problem. Det er kun når man vasker uldvask. Og fejlen sker når der er henholdsvis 25 min og 15 min tilbage af vasken. Kender nogen til problemet?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget uldvaskemiddel bliver tykt og slimet når det køler ned. Det er ikke til vaskemaskiner, det tilstopper hele systemet. Sæbespåner er det værste man kan putte i maskinen, når man vasker uld, fordi luden afkøles under skylningen.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg tror problemet er dit afløb - nærmere bestemt en hævert-effekt fordi dit afløb nok sidder under vandspejlet på vaskemaskinen. Ved uldvask tager den en del mere vand ind og derfor vil maskinen stå og tømme sig selv - til sidst er der ikke mere vand = E10.
Står maskinen på gulvet? Hvor sidder afløbet? Tag evt. et billede af opstillingen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis