Er HTH bedre kvalitet end Ikea?

Det er klart at øvre mellemklasse køkkener som Svane, Invita osv. er bedre kvalitet end et Ikea køkken. Men hvordan forholder det sig med mellemklasse køkkener som fx HTH, Designa osv. er det i bedre kvalitet end Ikea?

HTH har helt klart pænere butikker ned Ikea, og de sælger deres køkkener bedre, men er HTH reelt bedre kvalitet end Ikea?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads.
Med sådan et spørgsmål kan du sikker få argumenterne til at flyve.
Min eneste kommentar er at IKEA giver 25 års garanti på deres prudukter, hvem andre har en kvalitet der modsvarer det ?
Og syntes du deres design er kedeligt kan du passende kigge på dette link, som er til et firma der leverer lågeløsninger der passer på IKEAS skabe : http://www.andshufl.com/

God jagt
Bjarne

 

Nogen kan li' moderen, andre vil hellere ha' datteren....
Det er en smagssag om man er til det ene eller det andet, og jeg tror ikke der er et endeligt facit.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vi kikkede Ikea, men valgte Svane, pga større udvalg, og en prof. betjening.

Vi prøver igen, i morgen --
Om det er sandt eller forkert ved jeg ikke men jeg fik engang fortalt af min kammerat der arbejder i IKEA, at IKEA og HTH havde samme leverandør.
Om det er sandt eller forkert ved jeg ikke men jeg fik engang fortalt af min kammerat der arbejder i IKEA, at IKEA og HTH havde samme leverandør.
Annonce
Jeg har monteret et IKEA køkken lige inden jul og det hele passede på millimeteren. Beslagene virker også til at være god kvalitet. En manglende tilpasningsstykke blev eftersendt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er egentligt et mærkeligt spørgsmål, der stilles i denne tråd, for der spørges om noget, der er meget omfattende uden at begrebet defineres.

Hvad mon spørgeren forstår ved ordet kvalitet? Er det udseende, modstand mod ridser, letløbende skuffebeslag eller måske stabiliteten. Det overlades til hver enkelt svarer selv at definere, så svarene vil, som Bjarne Jensen skriver, få svarene til at flyve og der ser man allerede.

En mener at IKEA og HTH har samme leverandør. Jeg tvivler på det udsagn, men selv hvis det var korrekt, så siger det jo ikke noget om, at det er samme type spånplade der anvendes ved begge produktioner. Vi får også at vide, at et køkken passede på milimeter, og jeg vil endda tro, at han kunne have skrevet på tiendedele af en milimeter, men det gælder da vist for alle køkkener. Man skal da vist anvende et meget elendig save og boremaskine, hvis ikke nøjagtigheden ligger i den størrelsesorden.

Jeg har lige set et helt nyt køkken, hvor ham, der opsatte køkkenet, ikke havde et ordentligt vatterpas, så elementerne står skævt, hvilket betyder at skufferne langsomt glider ud, hvis de ikke er lukket helt. Er det nu et positivt kvalitetsmærke at skuffebeslagne er meget letløbende eller er det negativt, at det var muligt at få elementerne sat skævt?

Selv ser jeg som et kvalitetsmærke for eksempel hvor langt skufferne kan trækkes ud og hvordan låger åbner og lukker. For andre er det udelukkende udseendet, der tæller.

Med mindre spørgeren definerer, hvad han ønsker svar på, så er svarene, der gives her, uden reel værdi.
Skrevet af efry på 15-02-2016 13:49
Det er egentligt et mærkeligt spørgsmål, der stilles i denne tråd, for der spørges om noget, der er meget omfattende uden at begrebet defineres.

Hvad mon spørgeren forstår ved ordet kvalitet? Er det udseende, modstand mod ridser, letløbende skuffebeslag eller måske stabiliteten. Det overlades til hver enkelt svarer selv at definere

Ja netop, og hvad så (hvad er problemet med det?).
Jeg synes da det er et glimrende åbent spørgsmål som der stilles.

 

Jeg ville selv også spørge så bredt, i håb om at der måtte nogen der ligger inde med konkrete erfaringer om forskellige køkkenfirmaer, måske endda en "insider" fra Ikeas køkkenafdeling (der faktuelt kender til "områder" hvor der hyppigt måtte være reklamationer).

 

 

 


mvh  Jan

HTH og Invita produceres samme sted Ved ikke hvor ikea produceres. Men Ikea hvidevare produceres af whirlpool og i samme kvalitet.
Ikea og HTH har samme garanti, og de giver ikke 25 års garanti hvis de ikke kan leve op til det.
Min bror har Kvik køkken og Ikea i bryggers/grovkøkken og de er gladest for ikea, det er bla. sådan noget med skuffer er mere stabile og laminater virker kraftigere. Jeg kan huske de synes de fik en god vejledning i Ikea Aalborg, uden alt det der med mer salg som jeg synes mange køkkenfirmaer har.
Så hvis man synes om det udseende på dem de har ikea, så ville jeg gå den vej.. Men hvis man ikke kan lide de låger de har så er det jo en anden retning man skal i.

J.A.
Det løser vi....

Jeg synes ikke Ikea leverede en prof vejledning (Århus) men vel også ok, det er jo det koncept de står for, at det skal være så billigt som muligt.
Vi havde også fat i Invita og Svane, her kom sælgerene ud og målte op, og kom med forslag og ideer.
Og sende efterfølgende et par rigtig gode forslag på mail....
Begge firmaer ydede en yderst proff vejledning, og kun marginaler gjorde vi valgte Køkken og bryggers fra Svane, fremfor Invita.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også