At fuge mellem gulv og fodpanel

Hej lds'ere

Vores gulv herhjemme er ikke helt plant, hvilken resulterer i at der er luft mellem gulv og fodpanel - det vil jeg gerne rette op på.

Jeg har tænkt mig at fuge mellem gulv og fodpanel, de steder hvor det synes mest. Hertil har jeg købt noget Danalim Fugemasse MS, malertape og maling.

Hvordan skal jeg gribe den an?

Jeg har forsøgt på et lille stykke at fastgøre malertape på gulvet, og så fuge mellem gulv og panel. Herefter har jeg glittet fugen med min våd finger (dyppet i sæbevand), og herefter taget malertapen af. Så var det meningen at jeg senere ville male fuge og panel, når fugen var tør. Men jeg må indrømme at det blev utroligt grimt resultat, da jeg tog malertapen af. Så inden jeg prøver igen, kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle af jer herinde har nogle tricks i vil dele med mig?

Er det meningen af fugen skal hærdes før jeg tager malertapen af? - og kan man nå at male panel og fuge inden jeg tager malertapen af?

Mvh
amkleist

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil det ikke være nemmere, at monterer en fejeliste?
jeg har lavet samme øvelse nogle gange efterhånden (har hus fra 1850, der er intet lige), men jeg bruger ikke malertape, det giver en grim kant imø. så jeg tager den i frihånd og det bliver nu ganske pænt !
øvelse-øvelse-øvelse er nok mit tip ;-)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ville det nok, men det skal helst undgås da vi ikke synes at det er pænt.


Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/48354' class='af-profile-link'>Gorm den gamle</a> på 13-02-2016 23:43
Vil det ikke være nemmere, at monterer en fejeliste?

Problemet er at der sætter sig rester i årene i parketgulvet, hvis vi glitter med frihånd.


Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20032' class='af-profile-link'>Seti</a> på 14-02-2016 09:51
jeg har lavet samme øvelse nogle gange efterhånden (har hus fra 1850, der er intet lige), men jeg bruger ikke malertape, det giver en grim kant imø. så jeg tager den i frihånd og det bliver nu ganske pænt !
øvelse-øvelse-øvelse er nok mit tip ;-)

Hvorfor ikke skærer listen til efter gulvet?
Hvis du vil ind på det råd som subwoff kommer med, skal du tage en blyant og lægge plant med gulvet, medens du streger op på din fodliste. Så kan du save efter denne streg og listen vil smyge sig til gulvet. Er største sprække større end blyant kan nå, kan du lægge en plade under blyanten hele vejen rundt.
Med fugning gælder det om at have et meget lille hul i spidsen på fugepatronen, holde pistolen næsten vinkelret ind, og så ikke få mere på end det ikke er nødvendig at glitte med noget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også