Fermacell 1 sals bad - ingen dampspærre ?

Skal igang med at lave mit 1 sal bad, hvor der skal støbes gulv og beklædes med 15mm fermacell plader.

Er det korrekt forstået at der ikke skal/må anvendes dampspærre bag fermacell pladerne i vådrum ? Eller er det kun i vådzonen ?

Mit rum er faktisk en kæmpe tagkvist(350cm bred), så jeg har 2 flunkvægge, loft og kvistfacade som jeg da nok havde beklædt med dampspærre hvis ikke jeg vidste bedre ?

Har kigget i Sbi 252 anvisningen men blev ikke klogere...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må aldrig have 2 dampspærre. Og det får du i vådrum hvis du har vådrumsmembran. Så jeg vil sige at der hvor du har det, skal du ikke have dampspærrer og der hvor du ikke har, skal du.
Det er jeg med på, om end jeg undre mig. Men dit svar er jo mellemvejen, altså dampspærre i hele rummet pånær i feks bruseren hvor der kommer gummihud/membran...

Jeg tolker fermacell datablad som at det er i hele rummet man skal undgå dampspærre...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I vådzone skal der være et "vandtæt" lag. Dvs vådrumsmembran. I resten af rummet er det nok med en vådrumsmaling da den er tilstrækkelig tæt. Man skal derfor ikke anvende dampspærre i vådrum, da dampspærrens funktion er at holde fugt ude af konstruktionen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis